AMERICAN IDEAS IN THE CHINESE PRESS
BY

. JOHN TA-JEN MA.

iy

A Thesis Submitted in Partial Fulfillment
of the Reguirements for the Degree of
MASTER OF ARTS
(Journalism)
at the
UNIVERSITY OF WISCOHSIN

1948




oo aA S54n 213
APV RANRS SEP . 61948
To
My Adviser

Professor Grant M, Hyde:

A

¥
-4
Fey

Y
1

L

4
15
X
{4




"The press is the only tocsin of & nation."

Thomas Jdelferson (1743-1826)

"When a country is well-governed, poverty and
a mean condition are things to be ashamed of.
When a country i1s ill-governed, riches and
honor are things to be ashamed of."

~=-Confucius, 552-479 B.C.




Chapter
I
I1
1171

IV

VI
VII

VIII

P

X1

XII

CONTENTS

Introduction

The Beginning of Chinese-American Relations

&

The Americans in the Beginning of the Chinese
Modern Press

The Influence cf Early American Periodicals
on China

Americans and the Chinese Press in the
Ex~Toreign Settlements

Americans and the Independent Press in China

The Rise of American Infiuence on the Chinese
Press Since 1931

American Ideas on the liechanical Sids of the
Chinese Press

American Ideas in the Business ilanagement of
Chinese Newspapers

American Journalists in China
Americans and the Press Freedom in Chinsa

Conclusion




o T P

bi

American Ideas in the Chinese Press

CHAPTER I Introduction

The influence of American ideas on the Chinese press
has been great. It is by far the greatest among all foreign
influences and, as time goes on, will be even greater than
it is now.

Although the British seemed tc have been more active
than the Americans in the beglnning of the modern Chinese
press, yet later on, because of the friendly policy of the
United States towards China and the increasing relationship
between the two countriles, Americans gradually surpassed the
British in popularity among the Chinese journalists. The
Chinese sentiments against Japan since 1931 indirectly helped
popularize Americen ideas. After Pearl Harbor, the journal-
ists of the United States and China came into very close and
intimate relations with each other never seen before.

By now, the Chinese press is using many news dis-
patches released by the Assoclated Press, United Press,
International News Service, and United States Information
Service. The Chinese feature articles in newspapers and
mageazines contain a large proportion of translations from
the American periodicals. All except a very few of the
professors and lecturers in the Chinese schools of journalism
have received sducation in this country. Most of the

government press relations offices are headed by the returned




students from the United States. And the leading newspapers
are published, edited, and managed chiefly by Chinese
graduates of American schools of journalism.

In the following chapters, I am trying to give a
brief account of the American ldeas in the Chinese press
which, I hope, will be of some use to Americean students in

their study of the international relationship between the

United States and Chinsa.




CHAPTER II

The Beginning of Chinese-American Relations

Chinese-American relations began with the arrival
of the little 360-ton vessel, the Empress of China, at
Canton on August 28, 1784. With the backing of Robert Morris,
financier of the Revolution, and the New York firm of Daniel
Parker & Company, the vessel which first holsted the American
ensign in Chinese waters had made a long and tedious voyage
of six months around the Cape of Good Hope and through the
Indian Ocean under the captainshlp of John Green before she
came into the Canton anchorage already crowded with foreign
ships and gave them a thirteen-gun salute. Armed with an
officilal sea letter given by Congress, Captain Green made
a successful deal with the Chinese, unloaded the goods
carefully selected to meet the demands of the Canton market,
such as fur, raw cotton, ginseng, etec., and brought back to
America cotton goods, silks, chinaware, and tea.

The Empress of China opened a new commerce for
Americans in the China trade. Within a year of her return
to the United States, five ships sailed for Canton. By
1789, there were fifteen American vessels trading with
China, and it was estimated the next year that something
like one-seventh of America's imports was derived from this
thriving commerce.

After the Anglo-Chinese War (1840-42), the American

Congress, seeking to obtain an equal footing with any other




nation in the China trade, sent a commissioner to the Chinese
government to negotiate a trade treaty. Caleb Cushing, a
lawyer from Newburyport, Massachusetts, who had close associa-
tions with the China trade, was chosen for the post. He
embarked on his mission at the end of July, 1843, and took
with him a varied collection of scientific objects so as to
Impress upon Chinese officlals the wonders of western
civilization. There were, among other things, a pair of
six-shooters, models of a steam excavator, and steam vessel,
a daguerreotype apparatus, a telescope and barometer, and
the Encyclopedia Americana. The treaty which established
political and commercial relations between the United States
and China was signed by the commissioners of both countries
on July 3, 1844.

Sco much for the traders.

In the cultural influences which flowed from the
United States to China, the role of traders was not as
significant as that of the misslionaries. The former had few
personal associations except with hong merchants and factory
servants. They very seldom learned the Chlinese language.
The American Protestant missionaries, however, became the
medium for the transmission of western culture in all its
many manifestations. As early as 1834, one of them was

instructed by his home board not only to employ his medical




skill in relieving the afflictions of the people, but to be
ready to give them western arts and scilences.

The first American missionaries to China, David Abeel
snd Elijah C. Bridgman, reached Canton in 1830. They had
been given passage in one of the ships of David W. C.
Olyphaht, a merchant from New York, whose zeal for missionary
enterprise earned for his factory the name of Zion's Corner.
#ithin a few years the American Board of Commissioners for
Foreign iissions, the Presbyterians, the Baptists and the
Episcopalians had sent additional men to this foreign field.
In close cooperation with Engllish missionaries, they were
busily engaged Iin translating the Bible into Chinese, dis-
tributing tracts among the natives, establishing schools
and preaching the gospel. Among ﬁhese piloneers were Samuel
Wells Williams, W.A.P. Martin, Peter Parker, and Issachar J.
Roberts.

After the trade treaty, the missionaries extended
thelr activities to the new treaty poris and under the pro-
tection assured through treaty provisions they began to
expand their work. By 1860, some eighty-eight American
Protestant workers had arrived in China. They organized a
Society for the Diffusion of Christian and General Knowledge;
set up printing presses with the aid of the American Bible
Soclety to publish Bibles, religious literature and tracts;
and started not only schools but also a number of colleges.

By spreading western ildeas to the people through the




press and the schools, the missionaries along with other
Americans were preparing the ground for the rise of the
modern Chinese press as well as the modernization of the
whole country. Americans were among the first foreigners
to publish newspapers and magazines in China. American
schools were the first in China which gave journalistic

education to Chinese students.




CHAPTER III
Americans 1In the

Beginning of the Chinese Modern Press
The earllest newspaper in the English 1anguage
published in China, the Canton Register, was founded in 1827
by W. W. Wood, a gentleman adventurer of Philadelphia. He
himself wrote most of the news, set the type, and printed
the paper on a hand press lent by a British merchant,
Alexander Matheson. He soon relinquished the paper to James
Matheson who later was mistaken for the founder of the paper
by some students of Chinese journalism.

The Chinese Courier and Canton Gazette, published
in 1831, contained European and American news as well. It
was merged with the Register in 1833.

One of the most important English periodicals in
the beginning of China's modern press was The Chinese
Repository published in Canton in 1832 by an American
missionary, Elijah Coleman Bridgman. David W. C. Olyphant
guaranteed the magazine against loss and built an office for
the press which his home church donated to the Canton
mission. Samuel Wells Willliams, who came to superintend the
press, shared the edlitorial work and contributed a great deal
of geographlcal, botanical and other matters, and once wrote
the entire contents of one number during the later years
when 1n sole charge. James Granger Bridgman edited the

magazine for a few months, 1847-48, while both E.C.Bridgman

and Williams was away from Canton.




The object of the Repository was to give the most

authentic and valuable information respecting China and
adjacent countries and the editors made a monumental work
in the often exasperating task of trying to unfold a closed
empire. The Repository received a good response from its
readers. The first three volumes had to be reprinted in
full. The circulation for some years was around one
thousand. After the first Anglo-Chinese war, however, the
popularity of the Repository fell. During its last seven
years 1its deficit was covered by other revenue of the
printing office. In 1851, its last year, there were only
some 300 subscribers, at $3.

The twenty volumes of the Repository, comprising
some 12,000 pages, are an extraordinary compedium of infor-
mation concerning China and the Chinese, particularly
valuable as a final critical view of the old empire on the
eve of radical transition. The list of, contributors is
virtually a 1list of the British and American scholars of
that time in China, including Caleb Cushing, the first
American Commissioner appointed to China to make a trade
treaty.

Following the Repository, a number of periodicals
were founded in Canton, Shanghai, and Hongkong mainly by the
British. Feeling the need of an American organ, the American
community issued the Shanghal News-Letter. Its first number

appeared on October 16, 1867. It was a monthly till 1871




when it was passed into the hands of Hugh Lang who united 1t

with the Shanghai Budget and Weekly Courler, retalning the

‘title of News-Letter instead of Courier.

At Ningpo, Chekilang, Danlel Jerome Macgowan, an
Americen Baptist physician began in 1854 a semi-monthly,
later monthly, Chung Wai Hsin Pao \:\z b %77' ¥R, that is,
Sino-foreign News. This was primarily a newspaper, generally
four leaves, at 10 cash a copy, with extracts from the Peking
Gazettes and other news departmentalized by localities, as
Ningpo, Shanghsail, Kuangtung, Japan. After Macgowan left
Ningpo the paper was continued until 1861 by Elias B. Inslee.

Perhaps the most notable missionary editor was Young
John Allen, of Georgia, who came to Shanghai in 1860 under
the Southern Methodist Board of America. In the course of
47 years, and in addltion to other labors, he conducted a
variety of Chinese papers and magazines and a translation
service. Scarcely had he learned the Chinese language when,
in consequencs of the civil war in America, hls board ceased
to remit. He served the Chinese government authorities at
Shanghai continuously 1864-1881 as teacher and translator,
and concurrently 1867-1871 edited the Chinese issue of "The
North China Daily News and Herald." All this while he also
worked to keep intact the beginning his mission had made at
Shanghai. As one means to this end he began 1n 1868 at his
own expense the Chiso-hui Hsin Pso gf\/‘%\ %ﬁ ‘#—B\ s & weekly

miscellany of religion, science and news, with commercial




10

advertising. Suﬁscription and advertising returns more than
covered the mechanical costs, and the annual subscription of
$1 was reduced to 50 cents for the second year. The paper was
well received by Protestant misslonarles and through their
purchases was distributed to virtually all the China coast
ports and some interior cities. The average circulation
during the first year was 700 weekly.
Allen recognized the wider possibilities of a
] secular paper. He regarded western science and material
E progress as causes for propagation along with the Christian
| religion. He steadily increased the proportion of news,
news of China and the world. In 1875 he secularized the
paper and changed the Chinese title to Wan-kuo Kung Pao
f% %] A %R, with sn English title "The Globe Magazine."
He enlarged the news section, doubled the size of the weekly
issues, and changed the subscription rate back to $1. He
described his magazine as a perlodical "devoted to the ex-
tension of knowledge relating to geography, history,
civilization, politiecs, religion, science, arit, industry,
and general progress of western countries'". Regular contri-
butors of the magazine were A. Williamson, C. W. Mateer,

T. Richard, Wm. Mulrhead, J. Edkins, Dr. J. Dudgeon, G.John,

A. P. Parker, and E. Faber.
In 1876 the circulation was 1800 weekly, and among

the subscribers were some wealthy merchants, officials and

members of the gentry. The paper had made a distinct




F 18

11

impression among Chinese, and had some notable Chinese
contributors, including even a Chinese lady. It was sus-
pended in 1883 and resumed in 1889, as a monthly instead of
weekly. The Chinese title remained the same, but the
English changed to "A Review of the Times". Allen was
editing again but the business management was in the hands
of the Soclety for the Diffusion of Christian and General
Knowledge among the Chinese, later renamed the Christian
literature Society. When the Sino-Japanese War broke out

in 1894, the circulation doubled in the first year and
quadrupled in the second year. Li Hung-chang, the Chinese
general, gave Allen the use of his telegraphic war dispatches,
wnich the latter put together and made & complete account of
the Sino-Japanese war from them.

Timothy Richard, who had close relationship with
reform leaders, took charge of the paper when Allen was away
on furlough in 1898. In course of the reform outburst of
that year a complete file of the paper was ordered on behalf
of the emperor Kuang-hsu, and there was even & proposal made
to the throne to adopt the paper as an official organ. The
circulation in 1898 was 1800 monthly. The anti-foreign
boycott of 1902 reduced it. The magazine ended in 1907, =a
few months after Allen's death, and was replaced by a weekly.

One of the earliest juvenile magazines was published
at Canton by John Glasgow Kerr, American Presbyterian medical

! 2
missionary, called Hsiao-Hai Yueh Pao, v }Z{ ]':J ‘%i&




12

The Child Monthly, but, after a few numbers, was taken over
to Shanghai by J.M.W. Farnham, another American Presbyterian
missionary, and was quite a success.

Kerr also introduced in 1880 "The iledical News",
Hsi-I Hsln Pao \‘EU-%“ %‘]F *E. s liﬁerally News of Western
Medlcine. This was in connection with the Anglo-American
Hospital, where Dr. Sun Yat-sen took employment and so
acquired an interest in medicine which led to his becoming
& physician.,.

Before this, Kerr had published a Canton Hsin Pao
,’%"‘ﬂ %‘f ?& » weekly of religious and general news,
1865-71, at 21 cents annual subscription.

J. M. W. Farnham conducted "The Child Monthly" from
1875 to 1915. Circulation reached 4,500 monthly, mestly in
bulk subscriptions taken by mlssionarles for distribution
to children in their Sunday Schools. The demand for Farnham’s
first issue had been so great that it was reprinted. The
rate for ten annual subscriptions was $1.50, later $l. The
paper was genersally eight sheets, and contained Biblical
stories, simple instructive articles, small fiction and
hymns, with copperplate illustrations. In later years most
of the content was composed by Chinese members of the staff
of the Religious Tract Society, organized in 1878.

Farnham also introduced a Tu-hua Hsin Pso @g %ff}?&_
1880-1913, primarily a pictorial, distinguished for fine

copperplate engravings. This reachied a circulation of 3,000




13

monthly, at $2 for ten subscriptions. With the pictures,

there were educational articles on geography, astronomy and
the like, and some news.

Farnham's Sheng~shu Hsin Pao ﬁ;% %;]: #‘?L -, "The
Bible News, distributed gratis, from 1871 to 1874, was one
of the first perlodicals published in the colloquial language.

A successful church orgen was begun at Foochow in
1874 by N. J. Plumb, an American Methodist, entitled
Hsun-shan Shih-che é? h iﬁ_ié s 1. e, Mount Sion lessenger,
later .in-sheng Hul Pao, Fukien Provincial Church or the
Fukien Church Advocate, as it was generally known in English.
This was designed as an undenominational Protestant organ,
and included a good deal of general news translated from the
forelgn press or taken from the new Chinese newspapers at
Shanghai. It was distributed to coast cities and to Formosa
and inland as far as Hankow. The rate was 12 cents a year.
This paper was the parent of "The Advocate", Hsing Hua Pao
jﬂ?-qé $&. s Jjoint organ of the American Methodist Missions,
North and South, later published in Shanghai.

Americans were also active in publishing scientific
periodicals. W. A, P. Martin, American Presbyterian mis-
sionary, who became president of the Tung Wen Kuan ﬁ]i'ﬁ? s
the imperial college instituted for training diplomatic
officials, was one of the three editors of the best early
sclentific periodical "The Peking Magazine", Chung-hsi

Wen-chien Lu. The magazine became well-known because of




14

its articles on river control in connection with floods then
occurring in China.

After the suspension of the Peking Magazine, another
scientific periodical I-Chih Hsin Psao fg%_ Za\z %'}"' *ﬁ was
published (1876-1878) under the Religious Tract Soclety and
edlted by Young J. Allen. The magazine was sometimes called
the Chinese Leisure Hour, apparently because modeled after
the knglish periodical of that title. It was regarded as a
sclentific affiliate of the Wan Kuo Kung Pao.

From 1873 to 1898, the translations of foreign news
made at the Translation Bureau of the Arsenal in Shanghai
were printed in a regular serial entitled Hsi-kuo Chin-shih
itui-pien & BIE F “;f W . This was circulated to all
the higher officials in China. The translations were made
at first by Carl T. Kreyer, American Baptist ex-missionary,
1 and later by Allen and John Fryer who became afterwards the
first Agassiz professor of Oriental languages at the University
of California.

Fryer was also responsible for the publication of
another early sclentific periodical, Ko-chih Hui-pien

ﬁ: 14 .i,%lﬁ » from 1876 to 188l. He began the magazine as

W
a general scientific journal, but soon turned more to manu-
fecturers. He followed Allen's example in the matter of

advertising, and obtalned a large number of advertisements

from foreign importers of Shanghal and even from British

manufacturers of mechanicasl and technical equipment. The




15

price a copy was 50 cash, and the annual subscription at
first $1, reduced at the fourth number to 50 cents, and
returned in the second year to $l1. The circulation went as
high as 4,000 monthly, and the magazine was resumed in 1890.

In 1875 J. P. Roberts and John Morne, the first two
edltors of the Shanghail News-Letter, founded a new weekly
Journal, the Commonwealth, which died after an existence of
six weeks.

The North China Star, published in Tientsin in 1918,
was once the only American-owned newspaper in the field of
foreign press in China, though a part of its ownership was
Chinese.

The China Press was founded by three American,
Thomas F. iillard, Carl Crow, and B. W, Fleisher and followed
most closely the American style of makeup and news gathering.
1t was first of Chinese-American ownership but later was
passed into the hands of British interests. However, its
editorial direction and news activities were for a long
time still American.

These periodicals wielded a large influence on the
new Chinese press. In fact, the new Chlnese began as a
conjunction of the o0ld official gazette press and the
Western journalism of the nineteenth century. The Western
journalism came to China in two forms, missionary organs of
propaganda printed in Chinese and foreign-language papers

published in the growing foreign communities. The new




16

Chinese press began with translations from the foreign

press and then produced the native papers patterned more

or less after the foreign periodicals.




17

CHAPTER IV

The Influence of Early American Periodicals
on China

The first Chinese high official who realized the
importance of the foreign newspapers in the nineteenth
century was Lin Tse-hsu. With the aid of one of his fol-
lowers, Wei Yuan, he got some translations from the earliest
forelgn newspapers within and without China.

In July, 1839, Commisslioner Lin sent a request to
the American missionary physician,Peter Parker, for a trans-
lation of the rules of war in Vattel's Law of Nations. The
translation was later included in Volume 83 of Hai-kuo
Tu-chih )’zzé l@] 1@ —i‘t:‘, Illustrated Cyclopedia of the Overseas
Nations.

The Hai-kuo Tu-chih, the first comprehensive collec-
tion of western knowledge, was suggested by Lin in 1841 and
accomplished by Wei in 1852. It contains a considerable
amount of materlal translated from the English-language
periodicals and the publications of missionaries. There is
a section, in Volume 94, on the American Press, duly accredited
to Bridgman's book on the United States, lei-li-ko Ho-sheng-kuo
Chih—luehoz\ 32% /g,\% J@Z\ % s published at Canton in 1838
by the Soclety for the Diffusion of Knowledge. The American
press is descrlbed as follows:

"There are more than 1,000 newspapers of all varieties

in America, originated from European records of world events.




18

They are printed on large size paper, 5 x 3 feet, and on
both sides. There are week{ies, dailies, seml-monthlises,
ete. Their circulations range from 20,000 down to 500,
their subscription rates from $1 to ¥12. They contain ship-
ping schedules, market quotations, realty, rentals, official

and military affairs, 'everything under the sun'. In

monthly magazines, there are official matter, astrononmy,

medicine, music, labor, law, education, and inspirational

writings. They have some 200 or 300 quarterlies and 300 or

400 annuels. There are also publications like the (Chinese)
Imperial Calendars, giving solar, lunar and eclipse tables,

data on agriculture, arts, crafts and trade, world censuses,
but no lucky and unlucky days to choose and beware."

Volume 81 and 82 are taken from the Chinese Repository
which i1s called here "The Macao Monthly". The Repository
matter 1s arranged in four categoriest China in general,
tea, the Opium Prohibition, and the military~force used
against China. There is plenty of frank trenslation, as
for instance on the inferiority of the Chinese navy, or on
officialdom: "At present Chinese officials are all ignorant
of the foreign governments, and do not try to learn.”" The
part on tea is translated from S. Wells William's Description
of the Tea Plant. Though there are a few errors, the trans-
lJation on the whole is accurate.

The Hal-kuo Tu-chih carried this notice and extensive

use of foreign Journalism to the attention of a considerable




19

number of officials and scholars. But it had virtuelly no
effect at the time. Lin and Wel were much ahead of their
fellow officials, not to mention their countrymen in general.
It was a generation before the next similar effort, and two
generations before there was any considerable acceptance of
thie thesis of the book, that Chinese should lesarn something

of the world and should use foreigners' inventions and con-

trivances to compete with foreigners.
The early Chinese returning students from the United
States were also the early newspaper publishers in Chins.
Yung Wing, the first Chinese returned student,
founded the Huel Pao m& #ﬁ_ on May 3, 1874, in Shanghai.
Kwang Chi-chao, another returned student, founded the Kwang

¥ 2
Pao f& BR , on May 23, 1886, in Canton.

. 4 Wu Ting-fang, who had a long and popular career sas

i
i}
if I
']
i
i
t

the Chinese minister at Washington, was also one of the
earliest Chinese returned students from America. He collab-
orated with Wang Tao, one of the most famous pioneer jour-
nallsts in China, to found the Tsun Wan Yat Po -'”é i?; E#‘& R
in Hongkong in 1874. The paper was commonly called in
inglish "The Universai Circulating Herald", but this is
incorrectly literal. The Chinese title signifies the slow
but sure evolution of natural law, something of the idea

that the mills of the gods grind slow but exceeding fine.
Because of the long life and high prestige of the paper, it

is generally recognized as one of the most important news-

papers in the modern Chinese press.




20

Wang Tao, returning from his travels to many places
in the world and lecturing at Uxford, wrote in his ian Yu
Sui Lu 3%@ fjﬁ_ i)fl » meaning "travel narratives'", a comnent
on foreigners and the foreign press in China:

"The Chinese should establish foreign-language
newspapers to convert the foreigners. The foreigners
have established daily papers at the treaty ports. The
capltal stock 1s owned entirely by Westerners. The
editors usually have resided long in China, and are
conversant with conditions in the interior. Their
general tendency 1s to praise the foreigners and to
belittle the Chinese, to the extent of utter falsifi-
cation, representing black as white, and confusing
right and wrong. The Western readers generally know
only their own foreign languages, and receive as true
whatever their papers say. In international issues,
the words that rirst reach the ears exert the greatest
influence. The readers are biased from the beginning,
and so it is difficult for China to argue. If we were
in a position to guide opinion, and could set forth
carefully the history of each particular issue, then
the rights of the case might be manifested. Then how
could the foreigners play their tricks?"

In starting the Tsun Wan Yat Po, Wang Tao was assisted
by Huang Sheng (or Wong Shing)'%& ﬂi; who went to America
in 1847 to be educated at Monson, Massachusetts, and returned

to China in 1848.




21

Throughout his life Wu Ting-fang was an advocate
of the modern public press and an active supporter and
contributor. ¥hen he was schooling at Hongkong, he spent
much of his spare time translating news from the foreign
press. He did this from a sense of the need of world
intelligence among his Chinese fellows, and not as a means
of self-support.

Both Wang Tao and Wu Ting-fang seem to have cooper-
ated with Chen Al-ting PE. & \% in founding the Wah Tze
Yah Pao % ,)g. B $B~ » another Chinese daily in Hongkong,
in 1872. Though perhaps not quite the success that the
Tsun Wan Yat Po was, this paper became the oldest Chinese
modern newspaper in publication since the expiration of the
Chung Ngoi San Po 11’ ()8 %1} ?5.. in 1919. Chen Ai-ting was
later appointed an attache to the Chinese legation at
Washington, and then consul-general at Havana.

Two other high officials who were interested in the
press were L1 Hung-chang and Chang Chih-tung, both once
governors of Canton.

At Tientsin a daily called Shin Pao Ff— £, was
published from 1886 to 1891. Li Hung-chang was said to be
a supporter of the paper. He personally invited Timothy
Richard in 1890 to become the editor.

Li was one of the earliest Chinese diplomats. He
keenly prized newspaper publicity. He had early learned its

usefulness in his diplomatic maneuvers and often contrived




22

to turn to his own ends not only the Chinese and foreign
press in China but also, through the foreign correspondents,
the press of Europe and America. He kept a close eye on the
foreign press, and his faithful American secretary, Pethick,

had a regular assignment to find and translate items relating |

to China generally, or to Li Hung-chang personally.
The Shih Pao was something of a class newspaper and

vas represented to foreign advertisers as having an extensive

circulation among high Chinese officials. Richard welcomed
the editorial post as a pulpit to preach reform and progress

to a large circle of highly placed Chinese in and about the

i

i
H
!
B

imperial court. He was an educator and reform advocate,

rather than a news editor. His editorials had much to do

with reform in general, recommending Western institutions,
raillways, the telegraph, liberal education in the arts and
sciences, and measures to save the empire from an impending
doom which most Chinese at that time did not even apprshend.
ilany of the editorials were reprinted by Chinese progresivists,

however, and widely circulated.

The largest daily newspaper now in China is 3in Wan
Pao %T \2)) #R  of Shanghai. Tt was founded in 1893 by
a group of Chinese merchant capitalists. Soon after its
beginning, according to George A. Stuart, a part of th? owner-
ship was taken without publicity by Sheng Hsuan-huai gé E? aﬁi g

who was industrial agent to Li Hung-chang. On the other

hand, Timothy Richard related that the Sin Wan Pao was

At RO




23

believed to be partly financed by Chang Chih-tung, and
quotes Li Hung-chang as-saying that he thought the paper
"disgraceful". The publishing company included some foreign

interests, and a British manager was appointed, for extra-

territorial safeguard. But this seems to have caused more
harm than good. The British nominal manager had financial

troubles in connection with his own business, and apparently

involved the Sin Wan Pao company as well. In bankruptey
proceedings in the American court at Shanghal the paper
passed to Buchheister & Company. In 1900 s« controlling
interest was bought by John C. Ferguson, American ex-
missionary, educator, and adviser to viceroys. And the

paper was then under the protection of the law of the State
of Delaware. In 1929 Ferguson sold his share to a group of
Chinese bankers. The paper, like most American papers,
emphasizes advertisements and business news and is circulated
chiéfly among merchants.

Chang Chih-tung was one of the early officisgls
édvocating reform and the new press. He contributed a fund
of Tls. 1,500 (silver) to the reformers' publishing office
in Shanghai which published the Chiang Hsueh Pao 3‘% ‘%.1 #EL
in 1896. When he was viceroy at Wuchang, he sponsored a
comnerclial journal, Shang-wu Pao [f}zz‘;% *& » in 1901. Later,
he established the Hupeh Xuan-pao [tk 'E ¥R as an offictal

organ of the provincial government. This organ became noted




24

throughout the empire for its literary excellence. Himself
a nice stylist, Chang demanded from his writers and editors
a high level of composition.

There were more officials and scholars actlive in
the early period of the Chinese modern press but, since
they had no direct connection with Americans or American

ideas, they are excluded from this brief account.




25

CHAPTER V
Americans and the Chinese Press in

Ex~Foreign Settlements

Before I go to American ideas in the present‘Chinese
press, I should like to mention with gratitude the American
role in the former foreign settlements in China.

As a result of unequal treaties, there were several
areas in treaty ports of China under the jurisdiction of
forelgn laws called "foreign settlements" or "foreign con-
cessions”. The most well-known foreign settlement was the
International Settlement in Shanghai which, next to Hongkong,
was the birth place of most of the early Chinese periodicals.
The evil exlstence of foreign settlements, however, did not
yield all evils. The press freedom enjoyed by both Chinese
and foreign newspapers in the International Settlement for
one was more or less a good thing to the development‘of the
modern press. Of course, such a press freedom was by no
means safe or stable. Whenever the Chinese press contradicted
the imperialistic interests of foreign authorities, attempts
were made by the latter to restrain the freedoﬁ. However,
because of the American interests in Shanghai and the
existence of American newspapers there, the Americans,
differing from other foreigners in China, had always advocated
a free press in the foreign settlements and, therefore, a

close ally of the Chinese press.




26

The struggle between the Shanghail Municipal Council
and the Chinese press came to an open fight in 1919 when the
Chinese students and merchants in Shanghal struck to protect
against the high treason of some pro-Japanese officlals and
the Japanese occupation of Shantung province. The Chinese
press of Shanghal took up the campaign first by eliminating
all Japanese advertisements from thelr pages and later by
printing materials dealing with the boycott of Japanese
goods. Many printing shops printed posters and circulars
which the Chinese students pasted on store fronts and
electric poles throughout the city. Fearing that the
success of the Chinese movement might eventually alfect
other imperialistic interests in the city, the Municipal
Councll decided to establish 1ts control over printed matter
by a wholesale licensing by-law, which it proposed to the
Shanghal taxpayers for ratification. The proposal read as
follows:

"The ommission to provide for the licensing

of the press snd of printing establishments, etc.,

must be considered serious. That the council

should be vested with every power necessary to the

preservation of peace and good order within the

Settlement was amply demonstrated in the recent

students! unrest which ultimately extended to the

merchant and laboring classes of the Chinese

community. In particular, it is essential that




27
the council should have full power of immediate
action, without recourse to any other authority,
to prevent the publication of any printed matter
of a character calculated to incite to a breach
of the peace. Accordingly the Council will submit
the Consular Body's text of By-law for the taxpayer's
approval, with the following words inserted in By~
law XXXIV between the word "goats" and "to sell",
viz., 'or carry on the business of a printer,
lithographer, or engraver, or print or publish
any newspaper or periodical.!'"

Immediately after the announcement of the intention

of the Munlcipal Council to license the press and printing

office, the American Chamber of Commerce of China sent a

letter to the Chairmen of the Council voicing its opposition

to the proposal in a form which was given to the Chinese and

foreign newspapers of the city for publication. The letter

says:

"This proposed regulation is contrary to
American principles and 1s one which Americans
cannot support. To this end we call your atten-~

ion to Article I, under the Amendments tc the
Constitution of the United States of America ....
Americans feel that the right of freedom of speech
and a free press are safeguards of their liberty,
and they cannot do other than oppose attempts to
deprive themselves as well as the Chinese of these

rights. The operation of this law would create




28

an intolerable situation in Shangheai, since it

would transfer to the Municipal Council and

especlally the lMunicipal Folice, full authority

to regulate and suppress any American publication

which the lMunicipal Police might consider héd

violated regulations."

Dr. Paul S. Reinsch, then American Minister to
China, on receiving the letter, remarked that "it is hoped
that the proposed by-law will be withdrawn before the
taxpayers vote or it will be voted down by the latter. . .
Should it come up for Consular approval, there will be only
one course of action possible, that 1s, rejection, as far
as American action is concerned."

Having met opposition from different quartefs, the
Municipal Council brought forth a new and revised proposal
in which "no person shall carry on the business of a printer,
lithographer, or engraver, or print or publish any newspaper
or other printed matter containing public news intelligence
or occurrences within suecn limits without a license first
obtained from the Council." The proposal wad carried at
the meetlng of taxpayers by 269 to 159. When the meeting
first assembled there was no quorum, but the lack was soon
supplied by 138 voters of one nationality, Japanese, in
favor of the press-muzzling ordinance.

However the proposal was eventually dropped when it

failed to meet the approval of the Consular Bodies. Since




29

1919, several attempts have been made by the lunicipal
Council to carry it through, but each time it met with the
better opposition of public opinion. The fight for a free
press in Shanghal was a success. And the success was owing

mostly to the sense of justice and love of freedom on the

part of the American people.




30

CHAPTER VI
Americans and the Independent

Press in China

The history of the modern Chinese press 1is a history
of struggle for independence - for both flnancial and political
independence.

Some of the early periodicsals were published for the
purpose of making profit, while the rest for promoting a
cause. But it was often impossible to distinguish whether a
publisher published in order to promote & cuase or promoted a
cause in order to publish profitably. There was not a clear
trend indiceting the gradual development of the independent
press In China as there was in the United States. I am trying
here to divide the development into three periods, in which
three different American ideas were dominating one after
another. The first period, before 1900, the Chinese press
learned from the early missionary journalists the basiec
knowledge of newspaper management. The second period, from
1900 to 1911, inspired Ey the reform crusade of some American
journalists, most of the Chinese newspapers were organs of
revclutionary or reform parties. The third period, after

the revolution of 1911, the Chinese press became a better
follower of the American independent press.

Before the turn of the century, the independent

daily newspapers were already solldly established in a small




31

way in Hongkong and Shanghai. Some of the older papers in
fact were passing, in the usual course of newspaper evolution,
from individual undertaking to institution, and from in-
stitution to investment property. Under the stimulating
influences of the time most of the declining properties were
rescued and renewed in vitality by new managements. The chief
newspapers, llke the Shun Pao and Sin Wan Pso in Shanghai,
developed superior news services and g radually ceased to be
dependent upon either the foreign press or the old official
gazette press, the two sources upon which the ﬁew press
generally drew for the bulk of its news. They also developed
commerclal and financial departments.

The period between 1900 and 1911 can be called a
perlod of revolutionary press. Almost all the new dailies
begun during this period were partisan organs of political
crusades. The revolutlionary ideas occupled so much interest
of the readers that no paper or magazine could hold attention
unless in more or less accord with the new temper of the time.
The non~partisan papers had to present some r evolutionary
ldeas in order to secure their circulations.

After 1911 some of the former party organs, like
the Shih Pao, settled into steady careers as independent
papers. The Ta Kung Pao at Tientsin became involved in

post=revolutionary politics and was suspended for some months




32

and then revived on a steady basis. The relation of the
independent press to political affairs in general was re-
versed after the revolution. During the revolutionary
decade the newspapers had to join the popular cause in
order to gain a profitable circulation. After the revolution,
and especially during the second decade of the republican
era, newspapers had to refrain from political criticism in
order to remain in publication. An exception at Shanghai
was The China Times, Shih-shih Hsin Pao 9? % ilf ?ﬁ s
founded in 1907, which continued with sustained identlty
through numerous changes of ownership and management, and
in later years was conspicuous for exposing errors and
sbuses of petty tyrants when other and larger newspapers
followed a safe policy of silence.

Under the shifting militarist regimes political
eriticism was as hazardous as under the imperialists,
martyrdom of editors occurred quite as frequently, and
foreign connections for protective purpose became a recourse
for independent newspapers as it had been for revolutionary
papers before. Forelgn missionaries sometimes lent their
names in purely fictitious technical proprietorship for
the good of the cause of free press and enlighted leader-
ship, and others did the same service for a fee, and papers

would be registered at foregn consulates as foreign properties




33

and thus obtain extra-territorial status. The French
registered more papers than the British or Americans, though
the American Minister Paul Reinsch openly favored the
arrangement. The practice began to fall inbto disfavor in
1926 under the nationwide agitation against all extra-
territorial privileges. But the same arrangement was made
again between some Chinese newspapers and Americans when

the Japanese troops occupied Shanghai in 1937.

The biggest independent newspapers in China are
Ta Kung Peao j’\ )L\\ ?}i s Hsin Ming Pao ‘*Ff (tz(, ?EL s World
Daily & ?4}‘ B #/i » and Hu Wen-hu's chain papers.

Ta Kung Pao or L'Impartial was founded in Tientsin
on June 17th, 1902, by Ying Lien-chih B %2 Z  , a Catholic
convert, reformer, Manchu bannerman, and subsequently organizer
of a large orphanage and founder of the Catholic University
in Peiping. The paper changed hands several times befors
it was acquired by the present management in 1926. Awarded
by the Missouri School of Journalism a medal on April 18,
1941, for "distinguished service and continued publication
despite terrific hardships", the paper is now a chain of
four editions, Shanghal, Tientsin, Chungking, and Hongkong,
with a total circulation of about 120,000.

Hsin Ming Pao 1s owned by Chen Ming-teh fi ’;,45, ‘fg‘ .

It is a chain of eight editions in Nanking, Shanghsi, Peiping,




34

Chungking and Chengtu (some places have evening and morning
editions). The total circulation is between 110,000 and
120,000, The paper 1s famous for its local news, human
interest stories, and sensationalism. Its evening éditions
are oftsn more popular than itsvmorning ONes.

The World Daily is owned and edited by Cheng She-wu
13\(/5% . The total cir'.culation of the two editions,
Peiping and Chungking, is around 40,000 or more.

Hu Wen-hu is a millionaire merchant in Singapore.

He owns four papers, one in Hongkong, one in Singapore,

Kuang Hua Daily ?{? BFR in Amoy, and Sin Hua Daily%? o %R

in Swatow,.




35

CEHAPTER VII
The Rise of American Influence

on the Chinese Press since 1931

The occupation of Manchuria by Japanese in 1931
affected.the Chinese press in twoc ways. The first was
the sudden increasing demand for news by tae Chinese general
public in the moment of national crisis and the second was
the extensive adoption of new American ideas in all editorial,
business, and mechanical fields of the press.

The sarly Chinese newspapers had much in common with
the old Anglo-American mission periodicals out of which
modern Chinese journalism has risen. Important news was
on the inslde pages. News was classified according to
origin rather than importance. Advertisements were placed
indiscriminately. Headlines were mere labels. And there
was no attempt to achieve a distinctive news style.

In the years of intense news interest which began
with the occupation of Mukden by Japanese troops on
September 18, 1931, Chinese editors were forced to adopt
the more convenient American makeup and switch over to terse
news treatment and informative headlines.

Most leading Chinese newspapers now display their
important news on the front page. Headlines are written

according to definite schedules and conform to American




36

standards of typography and style. The old label head
Inherited from early British missionary-editors has been
crowded out.

News stories are more vividly and economically written
than used to be the case. Many more human interest storiles
are presented now than before. Inside pages are more or less
depar tmentalized. One can find pages of national news, world
affairs, financial and commercial notes, sports, features,
and editorials.

Lining up with the nationwide boycott against
Japanese goods, the Chinese publishers no longer bought
newsprint and printing presses from Japan but turned to the
United States and Canada for equipment and materials.

When American devices in printing and editing have
not been followed to the letter, one often finds clever
Chinese adaptations to suit loéal needs. For instance, the
news-lead so sacred to Americans becomes in China a meaty
subheadline which because of the terse and economical
character of the Chinese language 1s able to tell the whole
story in an icredibly brief outline.

After the people's interest in newspapers had been
aroused, it did not decrease with the gradual relief of
the tension of the political crisis. Many people had formed

the reading habit and went on demanding news and more news.




37

Many people who had not read newspapers before now read.
Sueh a circumstance, somewhat as in the United States after
the first World War, gave opportunity to the growth of

tabloids, pictorials, and plain language newspapers,

(1) Tabloids

There were tabloids in China before 1911. They
were small papers published in the afternoon and conté.ned
storlies and fiction. The news was mostly reprinted excerpts
from the standard morning papers, and so served a large
public willing to wait a few hours to get the news more
cheaply. Chinese call tabloids "Hsiao Pao",~%"¥EL s
meaning "small paper".

The flourishing of tabloids around 1931 was spec=-
tacular. Between 1928 and 1932, literally hundreds of these
tabloids, consisting of single small sheets, were published.
The reading public found their bilg cities deluged with cheap
"mosquito sheets" selling at low prices and chronicling the
latest scandal, divorce, crime, and other tasty news.

The rise of Chinese tabloids was explained by Lin
Yutang in his "A History of the Press and Public Opinion in
China" as a revolt against big newspapers which failed to
satisfy the desire of the Chinese readers to know more
inside news with interesting, human details. Describing the

tabloids in China, Dr. Lin said:




38

"The chief characteristics of the mosquito
press, as that of particular insect, are: firstly,
they bite; secondly, they swarm about; thirdly,
they are hard to catch; fourthly, they don't mind
little accidents, (being less important financial
investments); and fifthly, they try to make an
eXtremely annoying humming noise. But let this be
said on behalfl of the mosquito papers; in the dead
silence of the big dailies respecting the most
important happenings of the day, even the weak
humming of mosquitoes 1s, to the Chinese people,

a welcome relief."

The tablold press of China got the name of '"mosquito
newspapers" because of the malicious, impish, stinging
character of the news they ﬁrinted. It was as irritating
as a swarm of mosquitoes in summertime.

In Shanghel alone, there were no less than thirty
"mosquito newspapers" in 1932. They were divided into
dailies, two-day, and three-day publications.

Since tabloids could not afford to subscribe to
the regular news services and to engage correspondents in
other clties, they found it profitable to establish indirect
connections with the bigger papers which allowed them to
make use of the news left over by the censorship. Therefore,
they galned great popularity in spite of their frequent dis-

regard of all standerds of truth and propriety.




39

Some tabloids were licentious. Some subsisted on
blackmail. From 1932 on, weeklies and other periodicals
seemed to have largely taken thelr place and become the
most popular reading of the public. Some of the bétter and
more responsible mosquito papers still survive and a few
at least seem to be steadily improving in quality. In 1935,
there appeared the Lih Paoi *& s which although small
and a tabloid in format, strictly speaking does not belong
to the "mosquito" battalion, but makes an attempt to give
the most important political and social news of the day at
a price low enough to suit the purse of the common man.

During the last World War, Hsin Ming Wan Pao became
the most popular tabloid in Free China. It had two editions,
Chungking and Chengtu. The evening edition in the wartime
capital of Chungking had a circulation of more than 30,000,
undoubtedly the largest of all evening papers in Free China.
Since the end of the war, the paper has been expanded into
a chain of eight papers, all tablolds except the morning
edition in Shanghai. The paper 1s privately owned, inde-
pendent, and neutral in political inclination. It emphasizes
local coverage, having a capable gréup of reporters. It
presents news in a terse, condensed, and lively way. It
advocates human interest and sensationalism, sensationallsm

of rather high grade.




40

Shanghai and some other big cities are the places
where tabloids of sensational type are flourishing. In small
citlies tabloids are often the only or leadling publications
and, therefore, as dignified as offlcial bulletins, without

sensationalism.

(2) Pictorial Press
Pictorials grow under the same circumstance as
tabloids. But, while tabloids met the censorship of the
government as well as public opinion since 1932 and declined

more or less, pictorials were spared and went on growing.

Illustrations had been used by early missionary
] f newspapers and official and unofficial publications but no
great success have the piloneer publishers gained in their

attempts to publish piectorial periodicals.

Perhaps the first pictorial magazine in China was
Ying~huan Hua-pao";’p-%t g\ % fﬁ , that 1s, "Wide World
Illustrated News", an illustrated news monthly published
oy Ch'ien Hsin-po @&'ﬁﬁ'{b s an editor of Shun Pao, in
18717.

In 1884, a better pictorial was published by
Frederick Major, founder of Shun Pso, who owned a studio.
This was a pictorial review called Tien-shih Chal Hua-pao

.\ 2
!;-{-"ﬁ’%g ﬁ #ﬁ— o It was issued at Intervals of ten days

and each issue contalned generally eight sheets, bound in




41

red. It included alsc some fiction and light belles-lettres,
but was primarlly pictorial. Some of the drawings were of

a high grade, done by artists of considerable reputation,

ag for instasnce Wu Yu%ﬁﬁ s wWhose studlc name was Yu Ju

A 8w . The pictures were line drawings done with the
Chinese brush, and had explanatory texts written in the

white spaces. They were reproduced by iithography, a method
adapted to printing both calligraphy and drawings. Fre-
quently this plctorial would serialize a longer work in
several numbers bearing a special subtitle, such as the
Man-yu Sui-lu by Wang Tao énd some other reports of his
travels. A large proportion of the contents of the pictorisal,
however, throughout its long career, consisted of 1llustrated
news items, ranging from the great events of the time in
China and abroad to fabulcus and morbid sensations. Many of
the foreign scenes were obvicusly drawn from photographs in
{foreign newspapers and magazines, others apparently from
imagination, all quaintly grotesque tc Western eyes as Western
drawings of Chinese scenes are to Chinese syes. Among foreign
subjects were Langley's aircraft, the Mersey railway tunnel,

a submarine, the wedding of Grover Cleveland and Miss Folsom,
Ulysses Grant dying in hls chair, Lord Salisbury waiting on
Queen Victoria, the Czarevith visiting a t emple, the Silver
Lady at the Chicago World's Fair, cockfights and bicycle

and horse races--usually with some special news point--and




42

the pyramids, Sphinx and Colossus of Rhodes. The Franco-
Chinese hostilitles, coming when the paper was begun, were
depicted in pictures of the naval battles, one showing
Admiral Courbet directing his fleet in action, and finally
the scene of the signing of the peace protoccl. There were
many views of Shanghai events, including surgical operations
in the foreign hospitals. Scenes of floods and famines and
of opium dens seemed to serve the dual role of sensational
journalism and reform crusading. As an example of morbid
sensationalism, there was a plcture of an act of suicide by
decapitation, in which the unhappy but canny self-slayer
attached a balloon to his head before cutting his neck, to
carry his head éway so that his remains might not be identified.

Later pictorials modelled mcre or less after the Tien-
shih Chai Hua-pac. In 1888, Tzu~lin Hua-pao 33 #L é?&, that
is, Pictorial of the_Grove of Belles-Lettres, was published
but lasted only through a few issues.

These lithographed pictorials stand, in the develop-
ment of the modern Chinese press, between the o0ld pictorial
Hsin~-wen-chih %'}j— 1:@) ?,:ﬁ( hundreds of years ago and the
modern 1illustrated magazines and newspaper supplements since
1830, some of which are done by rotogravure and often in
colors.,

The boom of pictorials since the thirties can be

clearly shown by the figures In a statistics made by a




43

magazine called Life of the Masses in January, 1936. These

are statlstics of the books published in cne month between

December 12, 1935, and January 12, 1936:

Pine Arts 19
Bducat ion 15
History and Geography 15
Juvenile Literature 13
Natural Sciencs 13
BEconomics 13
Fiction 10

Political Science and

Forelgn Affairs

Prose

Applied Arts

Postry

Literary History and
Criticism

Soclology

Law

Philosophy
Genersal

Drama

#ilitary Science
Philology

Medicine and Hygiene
Biography

INI\DCNCNCJ!CA#CDQ\} W

Total 172

These figures show that pictorial publications are

the most popular ones.

These publications include pictorials

end movie magazines which are the most popular magazines in

China.

The typical pictorial of China is the Young Companion

E{ j{_ containing most beautiful pictures with English and

Chinese captions, showing Chinese paintings, modern and old,

beautiful landscapes of China, pictures of current events,




44

pictures of some of the old Chinese industries and manu-
facturing processes like the making of Chinese ink-cakes,
the Szechuan salt wells, a few naked women with abnormally
thick hips and some pictures of movie stars, Chinese and
Western, and occasionally designs of women's dresses.

Many art magazines are constantly playing upon the
nude motive and they can very well do so, having for their
aim the study of human anatomy, the promotion of health and
the introducation of Western civilization. In this connection
I may mention the magazine The Esthete\%i 31. s consisting of
absoclutely nothing besides nude pictures and the Shih-tail
Manhua Bﬁ"K z;% % Modern Cartoons, the Chinese counterpart
of the American Ballyhoo with cartoons and sketches in the
style of Soglov and Covarrubias. While by no means innocent
of obscene pictorials, Chlina, however, has not yet achieved
the profusion of nudist illustration and "art model" magazines
existing in the United States and Europe.

The China Science Soclety, a strictly learned socilety,
publishes the Science Pictorial ;L]' ‘% 3%& the Chinese
equivalent of Scientific American.

Two things which help the wpularization of pictorials
in China are the high percentage of illlteracy among the
population and the literary style of news stories which is

hard to read even for a gradusate of public schools.




To lighten the pages and also to enlighten the poorly
educ ated readers, many newspapers have made good use of
pictures they can get and put them into much valued spaces of

the post-war pages. The following are a few samples of

pictures in the Chinese press.




Generalissimo Chiang Kail-shek wrote his
vote (above) and cast it himself smilingly (below).
From Shun Pac in Shaenghail, Nov. 24, 1947.

46









=

\\

a7 Aatm Tl MY ew o~

L
° e
= ";==m=“ji; = ——

Almight Gq}d—jﬁhich pays everyﬁéigg:
V_E;om Ta Kung Pao &n Shanghai.

ue

This serial cartoon story entitled The Story of
v Tremp Shen Mao (three hair) drawn by Chang Lo-ping is
% published regularly in Ta Kung Pao in Shanghai. The car-
; toons are so appealing and plausible that a young reader
wrote to the paper's editor and told the latter that he
was willing to support the tramp to go to school. The
story certainly helps a lot in bullding up the circulation
of the paper. And the social value of the certoons pro=-

motes the pretige of Ta Kung Pao.




48

Many big newspapers in China alsoc publish political
cartoons. Most of these cartoons are reprinted from foreign
publications, British, French, American, Russian, and others.

The following are some reprints from Americen newspaperse.

Lsgle
ABHABRHBE

e
| &F 1S £
Mmoo W
3
g 8k g
1k LRy
poEEE g 2
g+ gi
=+

Henry Wallace in the eye of American conservatives.
Democrats and Republicans have almost all the votes
(apples). The only one left for Wallace is leftist's
tickets.,

From Ta Kung Pao, Feb. 18, 1948,

Reprinted from Chicago Daily News.




femoD pronren oyl EM

The Mourning India

After the asssssination of Gandhi, the Indian

sage, by his fellow countryman.
From Ta Kung Pao, 1948.
Reprinted from The Hartford Courant, of the

United States of America.

49




&, F"ﬂ zﬁ& -§:-

(EERUAEE NLARBME
o EOHINN

Gfarms LI Gae

Between U.S.A. and U.S.S.R.,
This is Chicago Daily News' protest
sgainst Soviet Union.
The Russian hand with a log is at-
tempting to break American egg, the
world peace.

From Ta Kung Pso, Feb. 20, 1948.

Reprinted from Chicago Daily News.

o0




The high cost of printing and the shortage of paper
affect seriously the publication of pilctorials, as well as
other magazines, in Chins. Many pictorials cannot survive
the war. Others are more poorly printed than they used to
be. Because of Cninatlg skyrocketing inflation, American
pictorials which are much better printed and edited are sold
at lower prices than the native poor pictorials in Cninsa.
Under such a circumstance, it is perticularly interesting to
see that one of the best pictorials Cuina has ever produced
has recently come into life and, soon after 1ts birth, set
up an office in San Francisco to build up circulation in the
United States. This is The China Life, a monthly pictorial
published in 1946, The contents of the magazine are very
much like that of the Young Companion but emphasize the
Chinese arts. The title of the pictorial shows its ambition

to be the Life Magazine of China.




52
(3) Plain Language ﬁewspaper

The third child of sensationalism is the plain
language newspapers,

Paihua{g ?,ﬁ s bPlain language, or conversational
style, or vernacular style, has been used hundres ofbyears
ago as language of popular novels, but it was much despised
by men of letters and was never used in common writing
until the literary revolution of 1217 which was led by Dr.
Hu Shih It)a @ » & favorite student of John Dewey at
Harvard.

'Before 1917, palhua was used in various degrees in
the missionary and revolutionary organs and was the dis-
tinguished characteristic of a considerable number of peri-
odicals designed for general progressive propaganda among
the less educated people. In May of 1898, a woman editor-
publisher, Miss Chiu Yu-fang ﬁé éﬂh}iF published a Wusih
Pai-hua Pao -&'5%@§$$&at Wusih, Kiangsu. This is probably
the first paihua periodical in China.

In June of 1901, the Hangchow Pai-hua Pao
was begun, contalning news and general educational matter,
and continued on a ten-day schedule for some two years.

In October of the same year the Soochow Pai~hua Pao

appeared in that conservative literary center of China,

Soochow of Kiangsu province. There followed a Yangtse River

Pai-hua Pao J% 33z g, :g%, and later at Peking the Ching




535

Hua Pao ':?:%é $B\ » and many others. This use of the vulgate
in serious prints eventually led to the literary revolution.

Important periodicals of the literary revolution, or
the Renalssance Movement as many scholars call it, are La
Jeunesse ;ﬁ'%%‘ s & monthly originally edited by Chen
Tuhsiu f‘%b%'}% s founder of the Chinese Communist Party, and
published in Shanghai in 1915, and The Renaissance %ﬁ;ﬁ$ﬂ s
published in Peiping in 1919 by students of the Peking
National University.

Since 1917, more and more Pericdicals have been
using pai~hua and the old literary style has declined to the
state of almost entire uselessness to periodicals. But
paihua did not come into popularity without struggle. There
were, and still are, some stubborn scholars opposing flercely
the use of the vernacular language. The editor of Hsuehheng
magazine Wu Mi for one is an opponent of literary revolution~
istse.

The evolution of the journalistic style in China is
condensed by Lin Yutang as follows:

"Liang Chi-chao,§§1%§jé§ may be said to be the
first emancipating influence in the history of Chinese prose,
loosening up the rigid sentence structure of the classical
language and transforming it into a free and flexible medium
for the expression of contemporary ideas through a liberal

ke
importation of western terms. Yen Fuﬁlfi s one of the




54

early students returned from the United States, and Chlayin
School of Chang Hsingyen %ﬁ)ﬁ may be sald to have struck
closely to the classical style, maintaining its linguistic
precision of form, but managing at the same time to infuse
into 1t a modern content. The style of the Creative Society,
(a society organized by a group of outstanding Chinese
writers,) tended to be "romantic" and sentimental, while the
Yusse School developed a familiar conversational style,
subtle in manner and quiet in tone, often relisved by flashes
of humor.,"

Lin Yutang himself is mainly responsible for the
introduction of American sense of humor to the Chinese press
through some literary magazines, especially the Hsi Fun
(West Wind) &b JEL , & humorous monthly.

Although pailhua seems to have cleared out the
classical language in the field of magazines, it is not as
successful in the newspapers. Because the classical language
is generally more condensed than the vernacular, some papers
still use it in editorials and certain news stories., However,
the journalistic classical language is no longer as classical
as the old classical. It is more or less a mixture of the
vernacular and the classical languages. In long features
and translations from foreign literature, paihua 1s generally
the language for all newspapers, including the high class ones.
A pal hua presentation is much more vivid than the classical,.

And translation in paihua is much easier and clearer.




55
CHAPTER VIII
American Ideas on the Mechanlcl

Side of the Chinese Press

Almost without exception the new daily papersbin
China used foreign printing equipment. The size of these
papers, and later the quantity of production, necessitated
foreign printing presses and these in turn required metallic
type and newsprint paper. China had been using presses of
other countries before 1931 but, since then, the United
States has been the main supplier of printing equipment.

Metallic typography was known and used in China in
native forms during the 19th century, but had not supplanted
wooden type or the wood block because the wood outlasted soft
type metals under the Chinese method of brushing ink over the
type face. The slanting strokes of the ink brush wore down
metal reliefs more rapidly than grained wood reliefs.
Pressure 1inking by means of rollers was the essential differ-
ence in Western technique. For half a century foreigners,
mostly missionaries, experimented with punches and matrices
to 1mprove the manufacture of Chinese metal type. In 1860,
William Gamble, an Irish~American missionary in charge of
the Presbyterian Mission Press in Shanghai, adapted the then

new electrotype process to the casting of metal matrices

for Chinese type.




56

What is probably more important, Gamble is also
credited with introducing the standard modern Chinese font
in which the type are arranged according to the Kang Hsi
Dictionary. Before his time most movable type was cut from
wood, and his orderly case of font was welcome by a printing
world where there were almost as many case systems as there
were printerse.

Before the war, two-thirds of the printing ink was
imported from abroad, of which seventy per cent came from
the United States. And most of the home made ink was made
from dy color and varnish imported from America.

China use to get newsprint from Canada and the
Scandinavian countries before the war. But now she is
turning to America for newsprint. The recovery of Formosa
and Manchuria helps the newsprint production of China a great
deal, though China will sﬁill have to import 30,000 to 50,000
tons of newsprint annually in the next few yeers.

Today modern American high-speed presses roar in the
plants of many Chinese dailies. Chinese publishers and
students of journalism are keeping a close eye-on the new
development of the printing method in this country. The
Central Dally News of Nanking, published by Ma Hsin~-yeh, a
graduate of Missouri School of Journalism, has recently

purchased a press from the United States. The Chinese




Journalism Quarterly once introduced to China Davidson Dual
Duplicates, a small high-speed rolling press, produced by
Davidson Manufscturing Corporation in Chicago, as a press
for community papers and tabloidse.

Expensive cclor processes and modern photo-engraving
have been installed. ZEditors and publishers of big Chinese
dailles are awaiting the day when a slug-casting system can
be adapted to the complex Chilanese aliphabet and eliminate
tlie dead time now consumed by hand-selting. Since a touch-
system Chinese typewriter had recently been invented by
Chung=-chu Kwel, a graduate of the University of Wisconsin,
Madison, Wis., 1t might not be long before the slug-casting

device would be applied to Chinese type-setting.




58
CHAPTER IX
American Ideas in the Business

Menagement of Chinese Newspapers

The early Chinese newspapers in the 15th century,
like the o0ld official gazette and hsin wen chih, were mainly
& literary work, not a business. Editors and publishers,
being men of letters, were too aloft to touch any commercisl
business. The traditicnal contemptuous atiitude towards
merchants and the essential character of Chinese newspapers
as partisan organs or educationsal institutions made the
business department of a newspaper office a place for nobody
except the poorly educated or even non~educated pecple.
However, in the course of evoluticn, Chinese publishers
gradually realized the importance of newspaper management.
Thelr reslization was due mostly to American idesas brought
back by returned students or found in the American press in
China.

(1) Newspaper Organization

The newspaper organization in China is almost exactly
the same as that in the United States eXcept a few varieties
of individual newspapers. Most of the big newspapers have
been departmentalized into five sections, namely, executive,
editorial, advertisement, circulation, and mechanical
sections. The following is a brief chart of the orgenization
of the Central Daily News in Nanking, the largest daily in

the nationsal capital of China.




59

ORGANIZATICN CHART OF CENTRAL DAILY NEWS
NANKING, CHINA

Board of Directors

Publisgher
Business Msanager Editor in Chief ===w- - Hditorial
Committes
Job Printing Managing Editor
Mana ger Assistant Managing Editor Editorial
Writers
Advertising City Editor
Manager Copy Readers Secretary
iieporters
Circulation Treasurer
Manager Makeup Editor Cashiers
Proof Readers Book-
Mechanical keepers
Superintendent Telegram and Cable Editor
Composing
Room Feature Editor
Press Supplement Editors
Room
Reference Room
Engraving
Room Speclal Correspondents

Employee's Welfare Committee

The paper was formerly a party organ but has now
been transformed lnto a commercial company with some high
party officers as directors. The publisher is elected by
the board of directors. The paper has set up a number of
offices in key cities of China as distribution centers.

These offices are usually taken care of by its correspondents
or string correspondents. The Employeet!s Welfare Committee
has the function of looking after employee's health, living

conditions, recreation, education, etc. The Editorial




60
Cormittee is composed of several high executives of the paper,
including publisher, editor-in=chief, managing editors,
business manager, and some editorisal writers. The paper has
a staff of over three hundred persons, excluding carriers and
newsboys. Almost none except the wartime Communist newspaper
in Chungking has its own carriers. Most cities have carriers
unions which handle the local delivery of all Nnewspapers.,
‘Carriers have, therefcre, no salary but get a commission of
15 to 40 per cent on all sales made. The rate of commission
of high class papers is low, while that of low class 1s high.
(2) Circulation Promotion

Most of the popular methods used in the United Stsates
to promote circulation have been also popular in China.
Carrier contest, subscription contest, gift-giving, discount,
rate reduction, bonus, and even lottery have been used by
many publishers. Junion merchant plan, which, I presume, is
still new 1n this country, has been introduced to Chinese
publishers by the Journalism Quarterly, a magazine published
by Journalism Soclety of/the Central Political Science Institute.

Gift-giving i1s the most popular method in China. There
are two kinds of gift-giving, direct and indirect. In direct
gift—giving; the subscribers receive gifts directly from the
newspaper office., In indirect gift-giving, the paper usually
cocoperates with a merchant who wants to have his merchandise
advertised and therefore asks the paper to issue coupons with

which the reader can buy something at a discount or get it




61l

free. The Shun Pac had a large scale promotion program in 1ts
seventy-fifth anniversary by cooperating with many big depart-
ment stores in Shanghail and giving a large amount of gifts
through couponse.

Since some methods of subscription contest used to
degenerate the prestige of the paper, some publishers try to
reduce the "cheapening effect”" of the contest by putting into
it something of educational value or of intelligent interst.

In June, 12947, the Central Daily News in Nanking
held a contest in which the reader who guessed right the
number of cars passing by the newspaper office with a certain
period of time was awarded $300,000 Chinese dollars. Guessing
ticketé were printed in the paper. Guessers had to buy a copy
of paper if they wanted to join the contest, and the circulation
boomed.

Such a circulation promoted by contest may not be
stable. In order to secure a large number of long-term sub-
scribers, many publishers give discount to long-term sub-
seription and others do some services for the reader. An
extraordinary and also new method was used by Wen Hul Pao in
Shanghail in 1946, that is, selling stocks to readers. The
reader who bought the stock of the paper received not only
the paper regularly but also some other books or magazines
and, by the end of a year, a dividend. This method proved

to be a great success because, apart from the long-term




62

subscribers the paper got, it established between the paper
and the’reader a closer relationship than ordinary sub-
scribership.

Perhaps the best way to promote circulation in China
is to reduce the subscription rate. In comparison with
AAmerican rates, the Chinese newspapers are far too expensive.
llost readers cannot afford to buy them. Those who can use
to make best use of the paper by lending it to his friends
or relatives afterwards or putting it on some public place.
This is a good practice but affects circulations seriously.
In a time like the present in China when inflation is
marching on every day, there seems no possibility of reducing
the cost of paper, no end of such a practice, and, therefore,
little hope that circulations can be increased rapidly.
Publisher Ma Hsin-yeh of Central Daily News in Nankiﬁg has
been earnestly advocating the reduction of newspaper price
tc benefit poor readers. iHe has a tough job in hand.

According to the estimate or Hsu Hsao-yen, former
Vice=illnister of Information, the total circulation of
Chinese newspapers is around 2,000,000. The largest paper,
Sin Wen Pao in Shanghai, has a circulation of about 200,000.
The average circulation is around 2,000. These are all
estimated circulations since China has no audit burezu of
circulation. I presume the total circulation is under-

estimated because many small papers in the interior sre often




63

published without regilstering themselves in the iinistry of
Information or reporting to the Ministiry their circulations.
But circulations of papers in large cities are often over-
estimated because of the rationing of newsprint. Some
Journalists, like Ma Hsin-yeh, have Dbeen suggesting to audit
circulations but no step has been taken yet to form ABC in
China.,

The Shun Pao of Shanghai once issued monthly circula-
tion statements certified by a public chartered accountant.
The following 1s one of the statements submitted by Lowe,
Bingham, and ilathews of OShanghail, chartered accountants:

"In accordance with the request contained in
your letter of 29th ultimo we have made thorough in-
vestigation of the daily circulation of your newspaper,

taking as a basis for this purpose the month of April,

1923.
"We beg to submit the following report thereon:

Total number of copies printed 1,397,725
Sold by local agencies 396,012
Sold by local office 313
Sold by outport agencles 825,806
Sold to direct subscribers (outport

and foreign) 186,673
Free and complimentary copiss 5,406
Undistributed and office copiles 3,009

Total 1,397,725
"After deducting 'undistributed and office copies!
from the total printed, we arrive at a net circulation
of 1,294,716 for the month (30 days) or an average daily

circulation of 46,490, which we have pleasure in certi-

fying as being correct and in accordance with the books




64

and other records of the Shun Pao (Chinese Dally News),
Shanghai.
Signed the accountants."

Although Chinese publishers used to exaggerate their
circulations, the exaggeration can more or less be justified
by the fact that the actual number of readers, in proportion
to circulations, is much larger in China than in any other
countries. While the average American daily will claim from
three to five readers a copy, the Chinese pudblisher might
without any breach of faith claim as a minimum twelve -to
fifteen.

(3) aAdvertising

Newspaper advertising in China is of foreign origin.
In the old days the Chlnese merchants and manufacturers
deponded upon personal credit more than anything else for
selling their products. The westerners were the ploneers
who first made use of newspaper advertising in China.

J. W. Sanger, once American Trade Commnissioner to
China, pointed out in his "Advertising Methods in Japan,
Cnina, and the Philippines" in 1921:

"Before the war the Germans and Japanese were the
most aggressive advertisers in China. Indeed, the Germans
continued thelir general publicity efforts (despite the fact
that they had no goods to sell) until 1917, when the Chinese
government ordered them stopped; the Japanese were extremely

active with both newspaper and postal advertising until the




65

boycott of ilay, 1919, closed all Chinese publication channels
to them. The British have never done much advertising to the
Chinese customers, and the rrench have done even less.

"American advertising until very recently was largely
limited to the efforts of a few houses with active sales
organizations in the field, which were supported by customer
advertising; during 1919 and 1920 a considerable number of
new American advertisers began modest campaigns on a 'try-out!
basis.”

The British-American Tobacco Company was once one of
the greatest advertisers in China with an annual promotion
expenditure of 1,800,000 (iMexlcan dollars), of which about
ten per cent was spent in newspaper advertising.

The earller newspapers which, like the Shun Pao, were
designed to earn profits did solicit advertisements but got
modest returns from Cninese merchents. For years the main-
stays of the daily advertising columns were the large foreign
businesses, the shipping and insurance companies at firs&, and
later the tobacco, oil, ligquor and patent medicine companies.
Advertlsing rates long renained a malter of bargalining. The
published rates often exhiblted more or less uniformity, as a
matter of "face'", no publisher admitting that his space was
worth less than the best. There was no organized scale of
vaiues, 'and in keeping witn the Chinese conception of the
fitness of things, the greater and therefore richer advertisers
were expected to pay corrsspondingly higher rates. Illedical

advertising, covering quack doctors and venerealists, phlilters




and patent medicines became the largest classification.
Advertising agencies began to develop and system gradually
entered. By 1930 patent medicine advertisements had begun
to lose the lead.

Belore the war the average newspaper contained about
20 to 40 per cent of advertisements, Including national,

local, and classified advertisements. The post-war shortage

of newsprint sericusly affects the advertlsemnent promotion.
Publisners are often in a dilemma wnetihier to zive more of the
veluable regulated space to advertising or to important news.

Cainese merchants have now taken over foreigners!
place in advertising. Except in tne foreign press in China,
we cean hardly see any advertisement ol foreizn advertisers

in lninese newspapers. Tns only [foreign country still

actively advertising in the Cninese press is the United States,

which througn her Chinese agencies advertises motion plctures,
medicines, books and periodicals, shipping companies, banks

and insurance companies, etc.

ot
p-x4
K)
v
o
38
35
s
-«
K
%
a
55
o
“y
At
p2d
e
pcs
s
ats
A
Ak,
-

Altiiougn more attention nacs ween glven to the business

side of newspapers by some American-trained Chilnese journalists,

[

~
4

so ifar, Lnina has publisued only a few books dealing with news-

&

paper management. The only books I know of are Liu Cho-

wing's "A Brief Account of Newspaper ianagerent" and Chang
Wen-fu's "Kewspaper interprise and Hanagement”". Both Liu

and Chang are kissouri graduates and former professors of

Journalism Department of Central Foliticel Science Institute.




1

S Now pub

-
Fe
c

[

iisner of Central Daily Wews in Chungking.
Cnang is general mansger of Sin Men Pso of changhal. DLiu's

book 1s vased mustly upcn Auerlcan books of Journaliism
written Ly rrank Trnayer, Grant w. Eyde, B. U, Brown, Van
dentnuysen, and olaers.

el

Chang's books was published only recently. It is
a <oo-page book on American and British way of managing
newspapers. It advocates "Business rFirst" and tries to
correct thne traditional contemptuous attitude towards the
business staff of a newspaper office.

bhinese business managers are learning frow their

fellow workers in the United States.




(0)]
[e4]

CIAPTER X

American Journalists in China

Apartv from Chinese Jjournalism sbudents returning
from the United States, tiie major introducers of American

IS

deas to the Caninese press are American journalists in China.

e

They introduce anerican ideas to China by teaching in

b

Journalism scnools, publishing American newspapers, reporting
for american newspapers or news agencies, and nelping improve
the Chinese press.

in this chapter, I am trying to pick out some of the
most significant achlevements of American journalists in
China.

(1) Journalistic fiducation

ilost Chinese journalism professors are American-
educated students. Most textbooks used in Chinese schools
of journalisn are American books or thneir translations.
siany Chinese Journalism schools have close relationship with
American schools. China owes a great deal of her success in
Journalistic education tc the cooperation and assistance of
the United States.

China realized the importance of journalisﬁic educa-
tion as early as 1911. During that year the Natilonal Associa-
ticn for the Advancement of the Press proposed the establish-
ment of a school of journslism. In 1920 the National Press
Association drew up a constitution of the University of
Journalism. As both assoclations were short-lived, they

falled to materialize their plans.

’




in 121¢ students of the National Peking University
formed a Society of Journalism which marked the beginning of
the study of journalism in China. In 1920 the first depart-
ment of journalism was established in the College of Arts of
St. John's University in Shanghai. ilaurice Votaw, now advisor
to Chinese Govermment Information Uffice, who is a ilissouri
graduate, was once head of the department.

In 1923 a department of journalism was founded in the
Peking Ping iling University and another one in the Peking .iin
fuo unjversity was established the next year,

In Shanghal, the Nan Fang University started a
Jjournalism department in 1925. Later, the Kuang Hua University
and the Iu Tan University also had journalism schools. The
ru Tan School of Journallsm is still one of the best journalism
schools in Chins.

The Journalism Department of the Central Folitical
Institute (now National Political Science University) in
Nenking was founded in 1933. Professor ila Hsing-yeh, a
graduate of Missouri, is the founder and, since then, the
head of the department.

Pernaps the two Chinese schools of journalism most
closely related with American schools are the School of
Journalism of the Yenching University in Pelping and the Post-

Graduate School of Journalism in Chungking.




(a) Yenching School of Journalism

Trhie Yenching University is the largest of the Western-
endowed universities in China. It is maintained on an intep-
denominational basis by a group of American and British mission
boards. The project for the establishment of the department
of journalism was conceived at the 1922 annual meeting of the
Council of Higher Hducation of the Chinese Christian Associsa-
tion. The department was formally inaugurated in 1924 with
iir. Roswell S. Britton, Ph. D. of Columbia University, as
nead and Mr. Vernon Nash, il.J. of Missouri, as professor.
Owing to financial difficulties it was temporarily suspended

in 1927 when ir. dash, who succeeded ir. Britton as Lead of

the department, returned to the United States to launch a
fund drive.i
fiith donations amounting to $50,000 U. S. dollars

from ilissouri School of Journalism and other individuals

and organizatlons, a school of journalism of Yenching
University was established in 1939 under the joint auspices
% of the university and the School of Journalism of the
University of Missouri. Professor Vernon Nash was tne first
director of the gchool.

illore than eighty per cent of the donations was given
by American publishers or people related with newspsapers.

Among the contributors were Walter A. Strong ol Cnicago Daily

% The Chinese Year Book, 1943.




News, R. P. Scripps of the E. W. Scripps Company, w. T,
Dewart of New York Sun, Adolph Ochs of New York Times, James
Wright Brown of Editcr and Publisher, George B. Dealery of
Dalla Morning News, and Dean Walter Willians of .lissouri
School of Journalism.

Wr. Strong said concerning.the project for establish-
ing & school of journalism in China in a letter to friends:

"In my opvinion there is no greater opportunity for

effective educational work requiring so little money and

having such large possibilities of return. WNo one cant ell

how important to the United States the future development

of China will be."

Dean Williams considered the offering to Chinese

students of an opportunity for comprehensive training for

the profession of journalism "one of the really great
challenges for constructive, far-reaching effort in our time."#
In assocliating itself with the Yenching University in
the development of the Scnool of Journalism, the University of
dissouri has its major contribution in the giving of advice

and guidance in academic and administrative lines. Exchange

T . A e R

professorships, visiting lectureships, scholarships, and

reciprocal graduste fellowships have also been arranged.
The library of the Yenching School of Journalism was

given chiefly by Dr. James Melvin Lee, head of the department

# Hditor & Publisher, March 23, 1929.




72

of journalism of New York University. Dr. Lee offered a
large number of books on journalism, of which he had duplicates
in his library.:

Under the supervision of its professors, students of
Yenching School of Journalism published a tablois-size weekly
newspaper called "Yenching News" with both Chinese and
fnglish editions.

The school was closed for a time after the Pearl Harbor
and was continued in Chengtu in 1942. It returned to Peking
after the Japanese surrender. It remains the most Americanized

school of journalism in Caina.

(b) Post-Graduate School of Journalism

The highest educational institution of journalism
China has ever hacd is the Post-Graduate School of Journalism
of the Central Political Institute established in Chungking
between ilarch, 1943 and August, 1945. The idea of establishing
such a school was initiated at a farewell dinner on the eve of
tladame Chiang Kal-shek's departure for the United States in
the fall of 1942 when she discussed with the Generalissimo
and Dr. Hollington K. Tong (B.Litt., Columbia University
School of Journalism, 1913), Vice Minister of Information, the
status of journallsm in China. These three people deplored
the lack of trained journalists in the country and sought ways

and means of improving journalism in line with the highest

% Editor & Publisher, March 23, 1229.




allies. At this informel meeting it was decided that a program
of journalistic training, American style, should be instituted

in wartime China. Dr. Tong was commissioned to set up a school

5

in Chungking tc train selected Chinese students in the most
modern professiocnal metnods.

As ladane vhiang's press relations chief in the Unitegd
States during 1942-43, Dr. Tong scught advice and help in
accomplishing the mission from his Columbia School of Journal-
ism classmate, Dean Carl 4. ackerman, of Columbia School of
Journalism. On sarch 1&; 1943, after consultation and with
tie approval of uadame lhiang, Dr. Tong invited Dean Ackeruan
to cooperate in the establisnment of a Chinese Graduate Lenool
of Journalism in Chungking. This scnool was to be seb up in
accordance with a plan outlined by Dean Ackerman bto Jr. nicholas
wurray sutler, president oi Columbia University in 1943 and
approved by Jr. Tong. Tae letter stated that the Chinese
Post-Graduate tchool of Journalism was to be a separate
educational institution in Chungking under the direction of
tne faculty and the Yalnese :ilinistery of Information,.i

The project was [inanced by anonymous contributions.

The new school was "to prepare Chinese journalists

for services to the government in Chinese embassles and

\

¥ deport of bthne vsan of the Graduate School of Journalism
on the Chinese Post-Graduate School of Journalism,
Columbia Unlverslty Press, Uctober, 1945.




|
|
.
]
i

74

legations throughout the world, to the ailnisters of state,

* by

e commanding generals in the field, and to establish,

cr

jo
[N
i

punlish, and sd dally newspapers in tlhie provinces."

Jrging President Butler's epproval of tane project,
Dean Ackerman concluded his letter by saying: '"This new
school may well have a profound influence on the future of
journalism in Asis."

Upon approval ol the project by President Butler,
darold L. Cross, general counsel for the New York Ilerald
Iribune and Professor of Journalism at volunmbia, was chosen
the first Dean of the Chungking School., Columbia gradustes
selected as assistant professors were Richsard T. Baker,
assistant editor of World Cutlook, a idethodist monthly;

7

itor of

o3

Anthony . J. Dralls, managing e ne Zvening Tribune,

jos)

Hornell, H. ¥., and Floyd D. Rodgers, Jr., news editor and
progran director of radio station WIS, Columbia, 5. C. The
party set sall for China in July, 1943 and the Chinese Post-
Graduate School of Journalism opened on Uctober 11, 1943,
When the first academic year of the School ended,
Professor Cross left for home and was succeeded by Jdodney
Gilvert, editorial writer of the lew York Herald Tribune and
professor at the Columbia School of Journalism. He is an
expert in Chinese affairs by virtue of his many years of
residence in China. The original American faculty of four
was increased to six for the second year with the addition

of Robert V. Ackerman, picture editor of the Courier-dJdournal,




75

Louisville, Ky., and 3teflfan andrews, Nashington correspond-
ent for the Cleveland Plain Dealer.

The establishment of the School was a gesture of
particular significance because it opened In the inner sanctum
of Chlna's propaganda machine. American citizens teaching
Jjournalism as it is practiced in s« democracy were placed in
the closest liaison with the highest opinion-forming body in
Ching--the winistry of Information. Such a peculiar relation-
ship between the School and the duomintang naturally attracted
some antagonistic criticism which often found fault with the
one-party regime in Cnina. Against this criticism the
faculty, as it began teaching, justified itself by a straight-
forward decleration: it was in China to teach the best
traditions of American freedom of the press and the best
American newspaper practices based on those traditions.
Students were taught that the best propaganda was the truth,
that the only legitimate censorship was that imposed in time
of war for purposes of military security. Not only did the
American faculty refuse to condone Fuomintang propaganda and
censorship, 1t was often actively opposed to it. Thus, the
faculty remained on solid ground, free and able to criticize
propaganda and censorship at the fountajinhead within the
Kuomintang and gave the Chinese students a real good sample
of tne dignity of freedom of the press.,

In looking back to the accomplishments of the two

years' operation of the school, that the American Jjournalist




75

mission was successful can be seen in the achievements

chalked up in helping the State Department's cultural coopera-
tion program in China, in breaking down the hesitancy of
Chinese officialdom to give out information and news,’in
spreading the gospel of freedom of the press, in teaching

the responsibilities of men and women engaged in Jjournalistic
enterprises, and in training young Chinese to follow Americsan
metnods in collecting and disseminating news through newspapers
and by radio.

The American faculty also played a part in promotion
of good will and friendliness between Chinese and Americans.
During his year as Dean, Professor Cross spoke on the
Journalism of America at university assemblies; he was a
guest speaker at meebtings of the Chungking rotary Club and
the bar association, and he went daily for two weeks to give
& sumaary of the day's news to government officials attending
the Central Training Corps camp near Chungking, whilch was an
educational institution for high officers and officials,
military, civilian, and partisan.

Uther members of the faculty were called upon from
time to time to speak to student groups, and during the
second year made good will trips to universities in Chungking,
Chengtu, and Kunming. Moreover,‘faculty rooms at the Press
Hotel were usually filled with visitors who, wnile sipping
tea, would tell about China and asked about the United States.
Those visitors were not only students and professors, but also

men and women from other walks of life.




77

Tae work of the School was divided between the class-
roon and the newspaper office and composing room. The
American Ifaculty members conducted courses in news reporting,
writing, and editing, in radio broadcasting, editorisal
writing, feature writing, newspaper law, public relations,
the use of pictures in newspapers, the nistory of American
Journalism, and the growth of a free press in England and
the United States.

From time to time, American correspondents were
invited to speak to thne students and thus give them an
opportunity of learning how the correspondents did their
jobs. Among the guest lecturers were Brooks Atkinson of
the New York Times, Specer ioosa of The Associated Press,
George Alexanderson, The New York Times photographer detailed
by the State Department to work with the International

Department of the iinistry of Information.

The fifty-seven graduates of the Fost-Uraduate School
of Journalism are now working for the Chinese Government
Information Office, reporting or editing some leading news-
papers in China, pursuing advanced studies in the United
States, or doing other work related with journalism.

some of the students of the second class have already
broken Into American journalism with feature stories they
wrote during their school year. Five such stories appeared

n the sunday sections of the New York Herald Tribune during

I»)u

September and Uctober of 1945. Some were also sent for

publication to the Atlanta Constitution.




78

- .

The Schivol publication, The Chiungking deporter, was

an eignt-page tabloid newspaper published weekly and had a
circulation of £,500 copies in July, 1245. Circulation was
limited to that figurs because of the high cost of newsprint
and other materlals. Cf the total circulation, 100 copies
were complimeatary and the other <5400 werc pald for. Compli-
menteary coples were senl to govermment offices and embassies,
The mass of the circulstion went o the general puvlic and
to Americans and universities in Chungking, Chengtu, and
Ruomintang.

All the work on the editorisal side of The Chungking
ieporter was done by the students under the supervisicn of
thelr American instructors. The students rotated from week
to week In the various positions, so that all had an
opportunity to serve as reporters, oditorial writers,
feature writers, rewrite men, copyreaders, and editors.

A business.office for the School publication was
also set up to give the students actual practice on that
side of newspaper work.

When Dean Ackerman visited the School on his round-
the-worlid trip in 1945, he promoted thne first three
instructors, Richard Baker, ntuony Dralle, and Floyd
Rodgers, Jr., to the rank of asscciate professor and Baker
was appointed Acting Dean of the School.

The success of the School was shown in the large

registration for admission tc the third class, which was




79

supposed to open in the fall of 1945 but was never opened
because of the suspension of the School in August of that
year. Reasons for its suspension were the unexpected early
surrendsr of the Japanese troops, the movement of government
offices, and difficulties in getting faculty members and

more funds.

(2) American Perlodicals in China

The two most popular American periodical publications
in China are the China Weekly Review and the Shanghal Evening
Post & llercury.

The China Weekly Review was founded by Thomas Millard
in 1917 in Shanghai. J. B. Powell, a graduate of Missourl
School of Journalism, purchased the periodical from Millard
in 1912. The policy of the magazine has always been to up-
hold the Cpen Door policy in China, oppose foreign inter-
vention in Chinese politics, and favor a strong China as the
best guarantee of Far Eastern peace and order.

Mr. Powell, who was alsoc correspondent of the Chicago
Tribune and the Manchester Guardian, was one of veteran
American journalists whom we might call "China expers". He
was alsc a very good newspaperman, much beloved and respected
by his Chinese fellow workers. In advocatlng consistently
the established policy of the American Government toward

China, he did not forget the international justice and




80

and equality among nations. During China's Northern
kxpedition period, 1925-7, when the revolutionary forces
required the abolishment of unequal treaties, Powell
supported treaty revision in spite of the dislike of
American merchants and diplomats. He believed treaty re-~
vision to be unavoidable and therefore favored timely con-
cessions to the swelling Chinese national sentiment in
respect to both general provisions of the treaties and re-
lations of forelgners and Chinese in Shanghai. He was out-
spoken in critlicizing extraordinary measures deemed necessary
by the local foreign authorities for protection of the Inter-
national Settlement. That was enough to damn him in the
opinion of those who wanted the old treaty status held at
eny cost and who thought the right solution of China's
troubles was foreign intervention. A number of anonymous
letters attacking him appeared in the leading British news-
paper in Shanghai. Some writers intimated that he should be
deported from the International Settlement and The China
Weekly Review suppressed.

The attempt to intimidate Powell was embodied in
his being forced to resign from the American Chamber of
Comnerce in Shanghal. The annual meeting of the Chamber
was on April 26, 1927. It happens that Powell, more than
any other person, was responsible for the existence and
present consequence of that Chamber. For years he acted as

its secretary without pay. Also without pay, he spent a




81
yesr 1o wasihington, Worklng Iror the adoption of the China
Trade Act, a law desired by american business men in China.,
when thne Chamber could ariford a peld secretary, Powell

retired, but he continued active in its work. Powell at-

L April 206 as a member of the Chamber.

(\

tended the wmecting «
He aid not know what was to be done concerning him. That,
however, was already Kknown Lo people outside of the Chamber.

The Zritish newspaper iliav nad publiished those attacks con

Powell had been apprized of what was o nappen and nad sent
& reporter. A4fter some regular wusiness was disposed of,

a member introduced a resoluticn declaring that the views

»

expressed in the China Veekly Review were in direct opposition

to the copinions and views of the Chamber and requesting

o]

Powell to reslign from the Chamber. Powell was surprised,
but he defended his course and refused to resign. The
resolution then was adopted on & vote.:

swembership in the Chamber was of little practical

velue to a newspaper, and that action was taken with intent

to stigmatize Powell and to brand him as "anti-foreien" in
-

his activities and sympathies. The proceeding carried a

lecal implication that The Review was subsidized by fded
political groups in China, although no such accusations were
made. That would be libel. #ollowing that action of the

Chamber, some f{irms withdrew advertising from The Review

"~
¥
n
fde
o
=
o

Q

o
b
[
o]
[0}

.
=1
(o}
o
=
o3
[u}
i)

.
=t
©
laV]
3
.




82

and others gave intimatiocns that, when their contracts
expired, they would not be renewed unless The Review changed
its policy. Powell recfused to alter the policy of The Review
and continued to advocate the established policy of the
American Government which was then depreciated by American
business organizations in China and by some important
officials of U. 5. government there.* 3By such cocnsistency
and sense of justice, Powecll won the respect of Chinese
newspapermen and thie people.

Long before it became the fashion, the militant
weekly took side against the inveding Japsnese. When they
tried to sllence him with bribes and threats, Powell sneered
at them and lined his pressroom door with steel. The day
after Pearl Harbor, the Japanese shut up his shop, and later
clapped Editor Powell into filthy, ice-cold Bridgenouse
Prison. Before he got out, starvetion had cut his weight
in half, and ganrene had turned his feet into shapeless
lumps.

John Benjamln Powell lived to bear witness against
his tormentors at the war-crimes trials in Tokyo, but not
to see China again. He died at 60 in Washington, D. C., in
February of 1947.%

His son, John William Powell, took over the paper.
"Bill" Powell had been working with American Cffice of War

Information during the war and, since the end of the war,

- - - - - - e - - - - - - - -

s Adia, November, 1927
% Time magazline, March 24, 1947




83

running the paper for his father. When he returned to
Shanghai, he found the peper piant and office were largely
destroyed, the inflation was serious, and the cost of the
paper was high. To make ends meet the young Powell started
& translation service for the United States businessmen and
correspondents, and a newsletter called Monthly Report. He
also began up-dating Who's Who in China.

Less conservative than J. B., who underestimated
Chinese Communists as mere bandits, J. W. Powell tries
to steer a middle course between Communists and Kuomintang.,
The circulation of the weekly in 1947 reached 7,500, The
bulk of circulation was limited 80 because of the inflation
and high cost of newsprint.

The biggest American daily newspaper in China is The
Shanghai Evening Post & slercury. It was launched by American
residents in Shanghai in 1928. They organized the American
Newspaper Company and purchased the old Shanghai Evening Post,
which was started by Bugene Chen, once Chinese llinister of
Foreign Affairs, in 1918 under the name Shanghai Gazette.

In- 1931 this paper merged with the Shanghai Mercury, a
British daily started in 1879. The Mercury had been the
organ of Japanese interests in Shénghai for some time. Both
the old Evening Post and the Mercury had chenged hands many
times. But at last these two evening papers were merged and

became the most progressive and liberal daily in Shanghai,




84

Te Oo Thackrey, formerly with the Scripps-Howard chain,
became the first editor of the Evening Post and lfercury.
He was succeeded by Rendall Gould, who had been hezd of
the Far Eastern branch of the United States. This paper
has close connection with the United States.s

buring the period of Northern Expedition of Chinese
revolutionary forces in 1927, Randall Gould has as glorious
& story as J. B, Powell had in his Tighting against any
restraint on the press freedom by government. In that
critical moment of revolution, Ferdinsnd L. Mayer,
counsellor of American Legation in Peking, Suggested to
Gould that incoming despatehes should not be sent'out
before being referred to the legation. Mr. Gould refused
to accept the suggestion and said that he could not submit
to censorship. Later, Gould reported the story of warlord
Chang Cho-lin% raid on Russian Embassy with previously
obtained warrant of the Diplomatic Corps (of course, ex-
cluding Russiasns). The American Legation took a rather
prominent part in making the raid possible., That sensational
event was profusely reported by all foreign correspondents
in Peking. Mr. Gould, for the United States, interviewed
the Russian Charge d'Affaires and reported also his side
of the story.¥*

Coincidently, two American newspaper writers,

rs. Mildred Mitchell and Mr. Wilbur Burton, were arrested

- - - - - - o - - - LY - e - o - - - o

o.
5
[

ournalism Querterly, Vol. XVII, September, 1940.
* Asia magazine, November, 1927.




85

by Chang Cho-lin's police and confined incommunicado at their
hotel outside the Legation Quarter. The two were considered
by the American Legation as pro-revolution writers.,

Following the wishes of the Amerlcan Legation, foreign
correspondents in Peking were indifferent about the in-
cident. Ilr. dould, however, managed to get in touch with
the priscners and repcrted the story to the United Press.
Thus, he gave it wide publicity and forced the American
Legation to move.

At that time, it was a custom for press correspon-
dents to be received at the American Legation every day to
get news from the Counsellor. By reporting stories which
were not liked by the legation, Mr. Gould made himself
persona non grata to the legation. He was excluded from
the daily press conferences. ir. Gould made a report to
his head office about being debarred from the American
Legation. The head office took the matter up at Washington,
and the Department of State asked an explanation of the
legation. Mr. J. V. A. MacMurray, then Minister to Peking,
explained that a reason was that Mr. Gould was suffering
from a nervous breakdown to extent of being unfit for work
and that he showed an "unsympathetic" attitude toward the
legation. On learning of that statement, Mr. Gould had

himself examined by three of the foremost foreign physicians




86

in Peking, who pronounced him normal. After the matter
had dragged along for three months, the Department of

@ State instructed the legation to 1ift the ban and receive

dr. Gould.w
g The Shanghal Evening Post & ilercury moved to
Chungking after Pearl Harbor and was published as a weekly
there. 1t returned to Shanghai after the end of the war.
Besides the Shanghai Evening Fost & lercury and
China Weekly Review, there ars some other American periodicals
published Ly the United Stutes Information Clflice. |
The most pepular americen pericdicals in China now
are Header's Digest and Time Nagsaszine. Next to them arec
Corcnet, Saturday Evening Post, Collier's, stc. Among the
movie magazines, rnctopiay 1s the best-salier. Pic is de-~
clining. Fcrtune nas not been seen for many months except
by 1ts subscribers. stlantic, Esquire, McCormick, vVogue,
and IHome Companion are still popular. In the Ta Hua Book
Store in Shanghai which is a center of magazines, we can
Iind more than one hundred American magazines of all varieties.
Infiation is the greatest obstaéle to the popularity of
American magazines in China. Only a few people can alford
to buy them. The ever-changing exchange rate betwesn
Cninese currency and U.5. dollars makes foreign subscrip-
tion in China impossible. In iarch, a copy of Holiday
cost 400,000 Chinese dollars. oSo did the Lsquire. ‘1he prices

are soaring every day.*

sia magazine, November, 1927. _
a Kung Pao of Shanghai, March, iv4s.




(3) American Correspondents in China

iMlore than 500 foreign correspondents, representing
newspapers, magazines, radio systems, press associations,
as well as frec~lance writers, visited China during the
war. Most of them were American correspondents. A nunber
of leading American newspapers, press associations and other
press organizations have maintained offices or correspondents
in China either regularly or at frequent intervals. They
are as follows:

Assoclated Press of America,

United Press,

New York Times,

Baitvimore Sun,

New York Post,

Shanghal Evenlng Post & Mercury(American
edition),

Time and Life magazines,

Newswesk,

Liberty magazine,

Harper's magazine,

North American Newspaper Alliance,

Yank magazine,

News of the Day(i-G-M newsreel),

American Broadcasting Company,

Mutual Broadcasting Bystem,

Religious News Service,

Cleveland Plain Dealer,

International News Service,

Norld Report,

Acme,

Chicago Sun,

Chicago Tribunse,

New York Herald Tribune,

Journalism Quarterly,

etc.

To cover news in China is g difficult job. The
foreign correspondents in China have always complained

of that,




88

In an essay entitled "Work of the Foreign News-
paper Correspondent in China" written by One of Them
which is supposed to be the pen-name of one of American
correspondents in China, published in China Weekly Review,
October 10, 1928, the author wrote:

"A newspaper reporter in China is faced with

difficulties on all sides. He deals with a difficult
subject, there aré no established sources of news, hardly
two persons view the same incident in the same light, there
are critics on all sidss ready to condemn a reporter as
having turned a propagandist, and so on, and difficulties
by the score could be enuwmnerated."

By "no sstablished sources of news", the writer
means particularly that there was no relisble and established
source for government news. Such a difficulty, however, no
longer exists. During World War II, the International
Department of Chinese Ministry of Information was functioning
as a public relations office with the specific purpose of
helping the foreign press. Press conferences usually pre-
sided over by one high ranking member of cabinet or another
were arranged every week by the contact sectlion of the
department. Greensheets which were daily bulletins with
translations of lmportant editorials, feature stories, and
news were prepared by the writing section of the department

and were distributed free among the foreign correspondents.




B e e

‘ 89

The Central News Agency which was the official news associa-
tion in China issued botna Chinese and onglish news relcases
every day.

Since the end of the war, the Chinese Government
Information Uffice has been established to continue the
service of uinistry of Information for the foreign press.
Central News Agency goes on issulng English releases and is
competing with AP, UP, Reuters, French Press Agency, Tass,
and USIS in China. Under the direction of the Government
Information Ofiice, press departments have been set up in
all state ministries, provincial govermments, municipal
governments, and other civilian or military units. Zvery-
where he goes, a foreign correspondent can find a press
relations office to help him just as he does in the United
States.,

So far as critics are concerned, ilr. One of Thenm's
statement 1s still true to a certain extent but not all.

He saild:

"In China there are two clearcub groups»which are
quick to condemn a correspondent as guilty of writing other
than the facts., 0On one side are the Chinese and a portion
of the foreign community, these folks being generally pro-
“hinese and anxious to have all affalrs presented with a
sympathetic ear to their interests. On the other side is
the group commonly known as the die-hards, an ambiguous term

but come to mean everyone who does not favor wholesale




90

relinguisiment of privileges of foreigners in China. These
folks would have a correspondent write perpetually of the
nard lot of tue foreigner in China and hnow he deserves the
unqualilied support of hils government in maintaining for
him in Calna privileges which have no real justification
but which have existed so long that they have coume to be
looked upon as rignts and not privileges.”

N

oince tne abollsiment of the unequal treaties in

o

Chdlna in 1943, the influence of die-hards, like the British

T

journalist, H. G. W. Woodhead, has been declining. The
origin of die-hards is the imperialistic interest of foreign
countries in China. The only country which still has a
great deal of her interests In China after the war is the
United States. Tnere will e no die-hards if the American
interests in China are not imperialistic.

On the other side, having survived the eight years
of resistance war against Japan, the Chinese are confident
of themselves and are no longer afrald of foreign encroach-
ment. The Chinese Governmnent does not call for sympathy or
help of foreign countries as it did in 19231. If it calls,
it calls fér international justice and cooperation. Lver
since the days of General ~»tilwell the American correspond-
ents have been critical about the Chinese government, but
the latter has done little to counter the Americans. On
the contrary, the Chinese Government has often looked upon

thie criticism of the foreign press, esceclally the American




91

press, as puldance of improvement in its administration.

Thne difficulties of American correspondents in

oy

China now come mostly from their own inexperience in
coverage ol Chinese news and the ignorance of the Chinese
situation on the part of thelr home offices. Almost all
American correspondents depend upon Chinese btranslators for
news sources and Chinese traunslators may be good translators
but often not>good journalists. Tnerefore, the American
correspondents are likely to miss some news which may not

I

be missed 1 they know the Chinese language.

I

ne noune cifices' ignorance of Cninese situation

can be shown in the following story:

-
bt

"On day IU 922, one of the Shanghal corrsspondents

C

for an important newspaper happened to be walking along

I

ranking Road and was therelo 'on the spot' when ih

-

iice

shangnhal police (under the comnand of the British po
chief) fired into a mob composed of Chinese students and
laborers, killing and wounding about twenty. The correspond-

()

Ite

‘j

ent realized that this was a 'big story', and imuediabely ?
sent lils newspaper a cable that cost in the nelghborhood of
§lx hundred dollars. But ne was not surprised Lo receilve
from nis editor a cabled reprimand and, fros the managing
editor, on the next mall, a letter apparently written in
cons iderable neat. The managing editor did not 'comnsider
tize kiliiag of six Chinamen to be worth a cable costing six

hundred dollars.' Thne correspondent's {ace was ssved,




«
o

1y

}e
S
@

nowever, for witnin a weex the managing editor had real

tne importance of Lne so-callied 'wanking nfoad Incldent' and

was demandliing wivrs cables, some ol Lhem running much nigher

N T T . N JC g R P o p o annd del e o
coan sixX nundred aollars or even a tnousand dollars. s

anotinsr trouvle thie correspondents nhave with tneir

o

nome olflices 1s alllerences of facbs among various roporits

by dlliferent correspcndencs. ol course, 10 two corvespondents
will see Lhe saae inclident exactly in tlie same lignt. ouch
dif'Terences are éxpected il aesired. 3ut, when reports

from vericus scurces besln to snow marked differences in

ateaq wien sachh correspondent beglns

m
&
&
[
}_
i
(@]
pas
-
¢
M
&
N
b
19

¢ hear Irow nuls nome orllice asking explanations why nis
dispatches dilfer so radlcally from the others. I1f ne can

)

prove nlils version, all the bebter for nim and he might

recelive & two dollars & weell increase in salary some time

on tne strengin of it. I nouv, a snarp call down is the
vutcome, usually accompanied by Instruections in no uncertain
terms Lo waxke up to wnat 1s golng on and not again make nils
"lose face"” by printing someihiing which 1s not borne
out by l'acc or reports Irom otlier sources. 1f the incident
is one of meany similar ones the corresvondent will do well

to begin packing his trunk for a trip nome, or begin 1look-

ing about for a change of mode of earning his living.

nts

¢ Asia magazine, iay, 1927, The American Correspondent
in Chinsa, written by Jde B Fowell.




(3¢
S
AS &8 whole, the American correcspondents are colng a
£00d job in China. They win the adairaticn of Chinese

Jjournalists not only by thelr ability and hardwork, bub also

by their fearliessness in fighting against the Japanese

oppressiocn in Zhanghal velore Pearl Harbor. After the

1

evacuation of <Jhinese troops from the city of Zhanghal, the

¢}

International letilement was still a center of activities

of Chinese patriotic Jjournalists and forelgn correspondents.

In deflance of intimidation end violence of the Hapanese and
the puppels they sought tc maintain the freedom of the press.

Faving assascinated soume Chilnese journalists, the

R .
3 |

wanking puppet government ordered in J

tion of the following foreign journalists:
C. V. Sterr, publisher of the Shanghale Zvening
Fost & sercury, American.

fandall Gould, editor of the same paper and
correspondent of &l isti
A

v. B. Powell, editor and publisher of China
, — - a
Weekly Review, American.

Hal P. ul1lls, publisher of the Hua ilei Wan Pao,
American.

Horman '« allman, member of the Shanghal Wunicipal
Council and a director of the
American registered 3Shun Pao,
American.

Carroll D. Alcott, well-known American radio
commentator, American.

ve Ao B, Sander-Bates, publisher of the udorning

Leader, British.




24
They were charged witn "cooperating with traitors and
distriovuting rumors and improper statements." The puppets

esgpeclally singled out J. 3. Fowell as a "propagator of

comaunlist theories” and Carroll D. Alcott as "Chungking's

O

leading radio mouthpiece.” These seven Jjournalists simply

<O
ignored bthe puppet's order and even refused special police

"

protection as asked Ior by U. o. Acting Consul-General,

o 17 3 -t
Ao

nichard Butrick, for the Americans. C. V. Starr and Rands
Gould issued a joint rejoinder in the Shanghail Evening Post
& Mercury on July 17, 1940, asserting their right as American
citizens under the protection of American law "to print un-
censored news and write fearless and hardnitting editorials,"
and declaring 1t was their privilege to decide upon matters
of editorial policy. They said that "as lonz as freedom of
speech prevails in Shanghai, we will ﬁot yield to violence
or coercion. ™

such a spirit, I suppose, is the most valuable thing
that the American journalists ever gave to their fellow
workers in China. In the following chapter I am going to
tell the freedom-of-the-press movement in China as inspired

by Americean journalists.

¥ Chinese Year Book, 1943.




¥ |

95

CHAPTER AI

Americang and the Press Freedom in China

In spite of the strong communistic influence now

existing in Cuina, the press freedom movement there is
noving delinlitely towards the free press of American style,
not Russian.

i
i

e press freedom was given for the first time in

.

the Chinese h

i

7y the Provisional Constitution which

1

st fo)

par
p
e

r

o

(Re]

was adopted in 1213 after the establlishment of the Republic
of China. The freedom zrcecatly accelerated the growthh of the
press. During the [irst years ol the republic, 500 papers
were published all over the country, with Peiping claiming
one-fifth of tie number.

The press received its first severe blow in 1914,
hen Yuan oShih-kail, the first president of the republic,
aspiring to be an emperor, clamped down on Kuomintang papers
and those papers known for tnelr revelutionary leanings.
I'ress regulations were promulgated in that year, subjecting
mail, telegrams, as well as final proofs of newspapers bto
censorship. Thers were cases in which Jjournallsts were

.

mprisoned. aAs a result, among the papers published in big

w

}.Jt

cities, only twenty survived in Pelping, [{ive in Slanghai,
and two 1In Hankow,
After 1927 there was a nationwide persecution of

the communistic press. Later, the “hinese comnunists limited




__k

96

toelr Journalistic activities to foreign settlements and the
small area in soubth hiengsl under thieir control.

The Japsuese occupation of sanchurla in 1921 greatly
intensillsd thLe conllict between thne Chinese government and
the press. The sentlment of the whole nation was anti-
Japanese. So was the press. But the government, under the
Japanese pressure, would not like the press to go teoo far,

m

SO that the Japanese might find some trouble with it. The
censoring of anti-Japanese material from newspapers and
periodicals arcused great resentment among the press.

Tnen the Sino-Japasnese war broke oub eventually.

Ine communists jolned with Kuomintang in that national

‘resistance war. The frogram of Armed Resistance and labional

geconstruction winlch was adopted by the Huomintang Extra-
ocrdinary rarty Hatlonal Congress on April 1, 1938, becaue
the basic national policy during the war. The freedom of
the press was mentioned in the 26th item, Chapter VI liass
iiovement, which read:

"The freedom ol speecli, the freedom of the press,
and the freedom of assembly shall be fully protected by law,
in the course of the war, provided they do not contravene
the Three People's Principles which are the nation's highest
principles, and provided they are within the scope of laws

and ordinances, "

% China Handbook, 10847.




97

During the periocd of antl-Japanese war, American

<

Journalists, correspondents and journalism professors,

layed a signilicant part
J £

N

n advocating the freedom of the

i..lo

prese in free Calna. Lectures on the press I{reedom were

3 at the Post-Graduate School of

4]

given by Frofessor Cro

Journalism in the academic year of 1943-44 and were followed

o

by Professor Gilbert the next year. One of the tangible
results of these lectures was the postponement of the enforce-
ment date of China's journalist act caused by students!
publication of the act in the school paper, The Chungking
deporter. The act was considered worth-while for its pro-
visions covering the gualilications of men and women in
Journalism, but it also [ized penalties on newspapers and
Journalists for any adverse criticism of the government or
the ruomintang. The act had been drawn up a few years before,
but was not finally enacted until the spring of 1945. It was
to be enforced as of July 1, 1945, An announcement of the
enforcement date appeared in a small item in one of the
Chinese-language newspapers. One of the student revorters
followed up that item, and, after much scurrying sbout and
questioning of government officials, wrote a story lor the
School newspaper. His story was submitted for censorsnip

at 4 a.n. of a publication day. The censor had to be aroused
froin sleep, and so he was not entirely awake when he passed
thie story for publication. The Chungking .deporter's story

ceught the attention of foreign correspondents, and their




98
Torts to £ile copy about

postponement of

& revised Lo raaove the objectionable

atures. ‘he act,

up to now, haes not veen revised - »
s & vesit revised yet. The following is the

page of the paper wiich reveals the ac!

LA

B e W H
, Iwngl)mg Reporter

Vo TT. W, 15 Covmorma, Came R ESRATE HF A HREERAAGREARBE L 3h R L M ¥or Fax o,
Chinese Forces Drive On Kweilin In 2-Prong Atrdcks
U.S.Bombers, Fighters Blasting Japan In Dally Raids

UNCIO Ne kain Peps U Citg, || Aussies Push Ahead In ‘Borneo Farious Battles

<

’ 6
Oof W Mercury Skids 107 RageFor Liuch
%"l Ch Jork. ﬁi'.m Against Light Jap Opposition P
n arter eavy downbour of 1: L . ith tocal lluln‘ P
. ﬂ?h:‘::,:izlgoi '::;d:l :l;wgg ¥ !:dgch:.;lilnndg
Alter fhree weeks of peo- 1 the wearlness of the ingymg sud Juisn,.an:
posing, drhatlag, dlzcdsst m heat last Sundey nigit, The now driving on the port of R
Tt e Haated - Miions | vy dropped e vhan 10 .‘j;';;?"g,_f;;‘?“m e

sz'znm:e on” Ioternational

‘Ovganization {8 San Pranclaco
o cxpached to sertle rmalning [ (D8, HO% o0 e ot o

‘prcbleuis and complete Its tart | D0IF, Sutwe Detvests A
e |2

Patmers still we
Chiness foreen on Satus
] Julan, wms m.‘: rured verly
P ratrime S might's rain scemed ot enough yestorday moming.
Shnrtor within 4 few deye. hey for the louy srorched ground.
G!T::ﬂ Ncmmemmxmo:‘m G M“_P— B'ﬁ‘

netal Assembly adopted withe
ot dissension the repost of it: 0! rice Boost

goiltire on Econoule .nd Increases Activity
J post .
wil be proseaed by the ow | O Money Market

ission te s plesary sassion for |
rouuue approval and will form |
fhe World Charters Chustr
on the Beonomie Sonnel,
‘According to tle report, he | i1t ::,:,Zm;:,'] 1:'..1: 'M f‘,'.;’.i

fanction.of the council in rauch | gas, i
Targer then was propoced et the ”"‘“20 o $50.000 8 u;:—!ce for

Chinese troops ,thln ek
drove io within nise mflea of
the greaf air and rall_coummani.
cations Jcenter of Kwellln in
South China, broke futo the
outskirts of Liuchow in thefr
contlaning drive to compiciely
‘break the Japanese hpld on their
warth-gouth wnh\mlclﬂan-
Hne between Korea and Indo
Ching, fought see-aaw battlea
for the Kwel wangst
nllrv tows of Inh-n and

od to pon lp ]‘qpneu

Activity on thE open mamey
market has. Incrensed steadily

Pumbarton Orks  Goalereace.

e ot el s saty 4o ,m{“ﬁﬁﬁﬁm::ﬂm m‘f:'o Faklen, S S

Taciftate sotutius of lxterat | Souriay ou 3 report that the - - ” Kweljin, forpier_slte of ifn

e nomle, soclal, and] government will pay out Tivge | Ausllen  tooms  which Supplies fur the Anssle | Important 14tk Alribres bugwis,

iy h& Sarda o7 | Smonsts 6t gold on long-dte|inveded North Bornep Sunday mow. some qu strong, sre | nortuers Kwasgel, dn the-gsal.
tate, o sgaiest ght Tepeneseapposition | pouslg ashore from 200 ships, O 8 twor

kgt e it O pronge s
e rate fos 1. The Aumau uffered only |Mttsck. When lust repied,

“brl of scosomls ybd doiare went up to 91 Tb O “o':! t’;‘.’:ﬂ,‘z}f{ﬂ"‘;ﬁ; e _capnalty Toa thia. Inteat | Cilnese forces were uiue spilew
o) T8 o Jane 1 It e Dy an the Tapeneae | Eomilwest and twelve uilles et

i dwed 161,180.00 Jane 12 gad 1 &

; taral 1 gfiom 08t pulied tuels main forces back [of fhe oliy,
oo "““’ It sutversal 1o 1,150 yerterdny batsuse of )"’dﬂ"“"' "on Brusel Bay.| ot it Witder the als and |  Flesse figbting continoes ia

I
&7
.8
E'
Fy

mapact for Otiyar elements of the Auatralian tbe oulsiirts of Linchow, 178
bemea rights wid Foneeental R;'“’“‘L"""}’.&'f:ﬁﬁ:“ o6t | Niuth Divisler: Huve seized 20 ;:;;.?m?,,:‘;:;ﬁm which | s southwest of Kwrellin ¢1
N ,,‘:,‘,’ r ali without dls; [y iors believe m n:ew'm ‘tlae ] alrtield md 2 fown on Labuag 1 Dongies MeAsthue,] the mainChins-tade-Chiza sosd
e s an; wm Ieuguage, | etz after Juse 15 {idand in the Bay. e Lndul e txom, snd it raute, efterChiness

oz ae Jrpaness defe
ot the Eir!’tw hod taken ® a3 s outsldy the city in o surprive,
shetso doefo e wwwon | Restrictions Put On Newsmen [t st s vy |osisles e iy in 3 iy

Mo g b R Under New Journalist La intenslied Al ale stebes | 57001 o Sl

againg d
m:ml:‘dmmﬂ x :::“ whiod nder ew Jo 8! w miles of the Jap-beld Asiatic ;m Mw?mlmﬁ
dusue despliy atrong phpo Newspaporasen in_ Chins wil] clationa_showd resote. | Tniend Between Biagapore | HNROK C Hoak: the townt of
faopd Hitie; idtions ~Hiiider: {he | be banaed from welting suyth- uou wh!:h wm nely propugate KW and,
aisbip, of Audttaling Min: fing agatuet the fatcrest of (ke |San «nd vational| Jape Refuse ToSurrender i1 highway from Nansing to

dret - Herbert V. Kuatt, Dr.inetion and stute When 2 new vol!rlu. Any mmun of the|An lHIuinn u the uﬂ-ueﬂ the horder tows of Lungcho® .

n:‘m w.:y:.dﬂ:‘:‘ tcbbdn';-gw jnur;lﬂn;&d: ;ﬂ"ﬁ{'}‘f ’by press d:lsndltlon& w'l:ikh ot (10,000 to- 16,000 Japun i shvininmndy

.  up-for the the Minis) a! Affalrs{ beyond governmeni orders will | Oklnas te p

o Moy gl j'::“, i goes o oo e il e vl ?uuw;'xﬁnﬁh’:'.mﬂhﬁ" Jap War Plants
ém 3 Gradustes from departménts|refused surrender terme offered | -

Sty clty” Gounou‘l rractare Althongh they will, be W‘ll:"- o Imnm;llw, cdeatios, a} ':_:.gmﬁlg.w ?;mn Left In. Riing
ed b speech freedomi eoclolegy, —tew, ;pomlﬂ it Buckyesr, mander of
‘C""‘"'““’" e8] | e e ow, | roliont sclence. of any cotlege| U- S ver, cqmuandec o1 | shnhitng dnlly om  thelr

City's Price, Index  |the sewspapermen must joln urnuimmqunlliﬂed to be|was m.;{m tious In the Pacic | BUses o fwp Jins, Okiniwa

Is. Up 1433 Times|aimeted aud ,,,,:"‘?s;’i‘ B memtpapersici, oo o e e e e i omesss
- S 3§ dfrected and su) s ocal | law. are graduated ven ApaDess, 3
arlee I dminlstrative orgesizations of |1, iddle schools with two} US. fmee- on Okinaws are |ESv¢ tBe Jupanese no sest in
g e rtall gl e for Mz b o Thetre ot ovisallut | ighiiog their ‘wuy acreas te |thelr bome letands thls week,
B offonels 1957, De.- P.H.| Newspipermen must get thelr xperience snd those with moee | LTidke | sscurpmest, - Inst | LA, D 10 U
the Govarntent spokes. | certifications within  three lhu thaee years, {_‘.‘:‘n‘?" A:‘m"“;m” 'l’"’ blasoed . fwice  In 24 ,‘w"
mu. tmd‘d at  yosterduy's | monthnafter the enforcemast of ewebaperman o  Bavel o naing Nabe s m: b.: o usting atcoried glec

Dtase conferance, the law, otharwise they will tw hhm Article 21 of tha by, the Rynkus, snd Altied ships | kuodreds of B-28s, At m-tm

R et trommoraletc| pebtculan ey ened ity offae selcustag gt s Nebt |G e o eckagama

- edhy ucl, Peo. ‘Acticle 12 of the luw provides |of ¢i ltewsbly, clemissed from| Sineo the Okinews campalgn | Wwere scoted in one of the nids.
nlcwhn are “baying | t2at in sdditlon 10 encoutaglog{ibe press asp.clation or have oo bqqu the Japshése have | Superfortreseas were

-ndimdlncnunmnm vesearch work and prowoting | home, will vot be gragted a|s wmofe  than | 6%.000 nwn-dnrgmuum«

woods", D, Chang sadd. good character the press ssso (Contianed ou Page $)

Typical from page make-up of School’s student newspaper. The “]ournahst Law™ story
shown here caused such a furor that the measure was never promulgated by the
. government.




he

r'reedom of Inlormation of
the American wocliety of Hewspaper aditors, represcnted oy
wilbur 5. rorrest, assistant editor of New York Ilerald

-~ B

Trioune, .alpl . wCulll, editor of Atlanta vonsvitution,

arnu bean arl .

T PR 9 o 2 2 T S e - E I - £ R g e T T S
Journaslsim, visited Ulilna in Lhe spring ol 1945. The party
WEAS nearet Tt Ter oo 2] iy d. Ay e woimaae PR oo
WES isar 4Ly woloCuuauy Liad :1Nese oress.

telore towe arilval of the co

ot tomal Lrimea oo : “ g traad I Vi my By o
wational rress sssoclebtlion, inapired by the frec prsss

ey o N . T - . e g
vV UL LG CUCh 00 wld Press as 1bts Lhird annusl seebla Lo
ToAL S e NP B T
NOVeoer U, 1% T4y WOLCIL segan as OLIOWS:
i T bl = fu 2 S “ 2 - T m e
Av wiils Llile daed Claplete vicetory 1n the war lor

frecdom is in 81 and winen world peace is avaiting re-

1 ~

2stablishment, our ally, lhe Unlled Jtabes of america, in
"Ly, equailty, and progress,
vns Ireudom ol Lhe press.
It 1s hoved Luab all unressonable restrictions, wonopolies

and disceriminations may be eliminatec by internatlonal agree-

MEIU 80 tih:ab there may be [ree access Lo news sources, Jree

flow of nevs Lralflc and reunoval of news barrcliesrs ln order
o reallze bLhe ihree basic demands--Tresdom .n news zabaering,

T onclusion of the declaration said:

o
o

thuis goal, this association proposes thnat

-3
@]
4]
o :
=
i
&
<
D




100

tne uUnited otates ol Aumcerlica, which initiated thils wovement
3

4
U

¢
ct

1o

T P S S iy o
LS gar.Liesy D0

Tor the Irecdom oi thie orcag, convens
slole date & worla asws conlerence to draw up a charber for
tne freedom of tane press for general observance and to creabe
from tiis conflerence & pernanent world news macninery to deal
in tone vesit possible way wiltn all future problems whlch mnay
arise and to extend tnis movement to all parts of the world
so that peace may be permanently secured.'s

Wnen the three-man party arrived in Chungking, they
were entausliastically accepted by the people as well as the

-

i

e

8 1n the government. They had a long talk with

| =]

[ ad

iflcia

)

2 o

[ =

Chilang Kai-shek. They debated press frecdom

o

Jencralissim

from all angles with members of Chinese National FPress

[94]

Assoclation. ur. Mcgill spoke for nearly three hours at an
assembly of about one thousand students, educators, and
Journalists. Dr. Wang Shia-chieh, then Minister of Informa-
tion, discloused to the party that the Supreme Natlonal Defense
Council, highest executive body in wartime China, was studying
the ways and means of establishing a wmore liberal press
censorship in wartime. In all probablility, ne said, censor-
ship would be abolished in the greater part of China, if not
the wnole of China, after the war.

Premier T. V. Soong declared that democracy and

censorshiov could not exist together and promised thsat

% China Handbook, 1947.




»

censorship would be abolished after the war if he were still
in the cabinet.

Dean sackerman recelved a special compliment from
Dr. weng Shih-~cnien who declared that Ackerman's work in
Journalistic education (indicating the Fost-Gradusbe School
of Journalism in Chuncking) had an importaht Learing on the
freedom-of~-the-oress movement.

In hils later student forum, #cGill declared reaction
o the movement was generally favorable in all the places
the comnlittee had visited. Wide publicity was given to

Lhe message which the comnittee issued. "Chinese newspapers'

-

om-of-the-press movement", it said, "is

support of the free

s

5

indeed admirable and thelir opinions can be compared Iavorably
witin the views of the American Soclety of Newspasper =ditors.”
Dean Ackerman spoke of the educational needs and
said freedom of tae press "means more than freedom of
newspapers." "It includes," he said, "freedom of radio,
periodicals, and téxtbooks, freedom for the circulation of
scientific and technical information, freedom for the people
to learn thne things which have been limited because of wartime
restrictions." 'China," he concluded,”" must not only be the

base for operabtions to defealt Japan, Cnina must be thie base

for the establishment of a free press in Asia.'s

% mditor & Publisher, April 14, 1945, China Salutes
Zission for Press Freedom, written by Jerry Walier.




1oz

The three-man committee lelft Chungking with three
points in mind as representing the conviction of China's
newspapermen. They are:

i. Jihe movesent Lor a freer {low of news will
be ol benefit to the povernment.

2. <Ithe press should seek to raise its ethical
standards.

3. The press snould not be made a profit-making
institution.

Tnese three points perhaps are derived from T. T.
iislao's letter to the comnittee. Hsiao is the nead of the
Central news Agency and also chairman of Chinese lational
Press Assoclation. In that letter, he said:

a

"It is our Cirw convietion that (1) the free flow

ol news between nations will benefit not only the press,

the people, but also the various government subscribing to
this policy; (2) the.success of this movement will, to =

- large extent, depend on the determined and continued efforts
by the press to improve the ethical standards of the profes-
sion; and (3) the press should never be made a primarily
proefit-making enterprise but should become a great culiural
force serving the peoples of all nations."s

The Chinese newspaperment think that & high level of
Journalistic ethics is the first prerequisite to the freedom

of the press. Harly ian 1942, before the freedon- f=tne-press

s
0=

China Handbook, 1947.




103

movement [lourished, Professor ila Hsing-yeh drafted a Creed
of Chinese Journalists as an ethical standard of newspaper-
men. Part of the creed has also been used in one of China's
proposals to the recent Geneva World Press Conferencé neld
in March and April, 1948. The creed reads:

1. Ve firmly belleve that China's independence
and world peace are our basic interests which transcend
everything else in importance and that we will not work
for the interests of an individual, a class, a clique,
or a region or write anything that may hamper the progress
of the nation as a whole.

2. We I'irmly velleve tihat the people's rights
in the government shall be fully established; that we
must strive to develop the mind and virtues of the people,
guide them in thelr views and give expression to their
sentiment; and that we will make known Chinals national
policy and fulfill our responsibility, toward tne government
as an crgan of public opinion.

3. We firmly belleve that betterment of the people's
livelihood and promotion of thelir welfare are matters of
great urgency, and that to tnat effect we will go to the
masses, find out thelr sufferings, teach them principles
of production and reconstruction, encourage them to
participate in social services, and provide reading matter

to villages, factories, schnools, and border regionse.




104

4. We {irmly velleve thnat accuracy is the pre-
requisite of news-reporting and that a careless choice of
word or a false quctation, whether 1t be deliberate

exaggeration or a slip, is inexcusable; and that clear

observation, speedy news-gathering, and plain description

g
are indespensable slements of news reporting.

. We firmly bellieve that in commenting on current
events justice and falrness shall be our first consideration;
that we should discern good from evil or rignt fromwrong
all out of & pure mobtive, as the result of calm and careful
consideration, and on basis of solid and unimpeachable
evidence; and that we should be kind, considerate, and
tolerant towards others while being urave and independent
in meaintaining our stand.

6. We {irmly belleve that in the publication of
supplementary pages, photos and plciures we shall aim at
the wholesome education of our readers, the elevatlon of
their taste of arts; and that all writings advocating
obscenity, lawlessness, lantasticism, brutality, dissipation
and degeneration shall be excluded.

7. We firmly belleve that newspapers shall be
responsible for the advertisements they publish, whelher
they are true or false or whether the readers will be
benefited or harmed thercby; and that tlie newspapers shall

not think of mercenary gains at the expense of the interests




of thelr readers, good customs and the reputation of the
vapers concerned.

8. We [irmiy belleve that journalism is a sacred
profession, thal newspaper works should have a high moral
standing, with positive comscientious objection to bribery,
extortion, cringe, exploitation of the unfortunate, seeking
revenge Dr personal grudge, and exposing others! private
affairs.

Je We firmly believe that we should be discreet
and orderly in ocur own mode of living, reducing to the
minimum our material requirements and getting rid of any
bad hablts; and that in order that our will may not bs

shaken by povercy, our belief viclated by power and wcal

th,
and our Jdignity cowed by force, we should cut ourselves

-

from all private relations that menace the maintenance of
10. We rirmly velleve that as journalism plays a
leading rolie in public aflfairs, newspaper workers slould
have full understanding and comprehensive knowledge of
things concerning the public; and that in order to catch
up with the march of time we should keep on improving
ourselves through studye.
1l. We Tirmly belleve thiat as journalistic work is
nost strenuous we need a nealtbtilty body and a sound mind; and
that we should train curselves (o0 be painstaking, optimistic

and progressive, suwong-willed, and immensely sympataetice.




8 Qur

=

12. We [irmly believe that as journalism

life~long work, we will devote the time and eunergy ol

our whole 1life to 1t; and that determine to worx lor Lhe

in ohnina aud the venelfit ol tne

)

development or journalisu
peopie and the couniyry, we wiil under no clrcumstances

rom difficulty or leave our posus In our coatlnuous

-
‘_J
i
5

%)

7
sy

efforts to fulfill our dutles.
Wnile dralting this cresd, Professor lla had Tor
2y i B hes ooy VY e -y Y Tevismom ol 1 aml! 3 TS Y
his refersnce thie seven "vanons ol Journalism” which ware
vy 3 e

propoesed at the 'lrst meeibing of aAmerican Zocisety of News=

paper mditors In 1822 and were adopted by the sSociety in

its second meeting, 1623. These canons dealt with the re-
sponsibility or the newspaper, with frecdom ol the press,
and with journalistic independence, falr play, sincerity,

trutnfulness, accuracy, impartiality, and decency. Delng
a iilssouri graduate, he had aiso Dr. d#alter williams'!
journalist creed in his mind when he wrote the creecd Ilor

Chinese journalistse

-

In regard to the proflit of newspaper business,

-~

8ll Chinese journaiists bLelieve that a newspaper should

noct bve profit-making, althoughi some c¢i the leading news-

~1

papers in Chiina are now quilte profiteble enterprisecs.

T

lire Iu Lin, business menager and moving spirit of Ta ifung

.

Pao, the leading newspaper in China, once expressed his

ideals of a newspaper as Ifollcws:

- s - - - - - - - en e - — -

% On the Freedom of the Press, by iea Hsing-yeh, publilsned
by the Central Daily Hews in INanking, 1948.




107

tf

inie puolishers of Chinese papers during itlhie pre-
revolutionary pericd {(l.e., velore 1311) were mostly
literary men witli revoiutionary ideals and enthusiasm;

What they were inbercsbed in was the cause of the revolubion.

They considered it beneath their dignity to try to make

3

their papers pay thelr way. The result was that few
revceiutlionary papers of tﬁat period still survive. The
swing of the pendulum came ailter the establisiment of the
depublic, when businessmen became interested in newgpaper

N

publishing. OSome papers in Shanghal began to make money

and this brought with 1t a new conception of journalism,

as & business enterprise., I do not dény that journalism
has a business side, for 1f a newspaper wants to be
financlally independent it must develop its advertising and
circulatiocn, and financial independence i1s a prerequisite
to editorial independence and integrity.

"But if the business side is over-emphasized
Journalism will degenerate intc a handmaid of predatory
business and fall in 1ts higher mission ¢f public service.
We wanted tc make Ta Xung Pao pay its way and dbring some
profit, and we have succeeded in some measure, but we have
nc wish to run the paper as a purely commercial proposition
and sacrifice our larger object of service. Ve feel that
those who cngage 1n newspaper work chould have something

higher and nobler than the mere object of making money,




108

because if one is only ilnterested in making money one should
stay out of newspaper work. e strive to make Ta KEung Pso

L)

a national paper devoted to the best interest of China."
This statement was made many years ago. Since

then, the paper nhas never changed its policy based upon

the idea and, by now, it nas establisned itself as the best

paper in the nation as Dr. Hu wished.

Onie year alfter the Committee on World Freedom of
Information of Americen Soclety of Newspuaper Lditors made
its round-the-world virip, tne DBditor & Publisher magazine
published a Report on World Press Freedom based on the
‘observation of AP, UP, and INS correspondents all over
the world. Information about China was probably supplied
by Spencer Hoosa of AP, Walter G. Rundle of UP, and Larry
Meier of INS. The report says:

"The last vestiges of official censorship--except
in tﬁe Russlan occupled zones--were lifted March 8, 1946,
and Chinese officials have gone far o make good on some
of the promises of press freedom they voiced to the ASNE
Committee a year ago. Freedom of access to sources is
st11ll short of anticipated goals. No one except a designated
correspondent of the government-sponsored Central News Agency
was permitted to cover the Central Executive Committee of
the Kuomintang, and even that correspondent was ordered to

withold certain information. Similarly, Premier T. V. Soong




109

has turned away all foreign correspondents at a press
conference, varring even the non-Chinese representatives
of Chinese-owned newspapers. The goverrment licenses all
papers, but China Isn't yet a party to the Internationsal
Copyright agreement and there is nothing to stop a Chinese
editor from picking

g up anything he wants to publishe-
including Blondie--without redress. Standard newsprint has
brought %710 (U.3.) a ton."s

Professor lla Hsing-yeh agreed that it was not wise
to excliude other reporters from the party meeting, alihough
the meeting was supposed tc be a closed-door meeting. DButb,
he sald the premler's discrimination against foreign
correspondents was a complete mistake. The Chinese Govern-
ment's licensing of newspapers 1s somewhat like the reglstra-
tion of newspapers in the continental Buropean countries.
It 1s merely a procedure, like the birth registration in
the United States, he sald. The mere procedure of regis-

tration cannot be regarded as a breach of the press freedom

if there is no such breach in the regulaticns of registrations

and in the enforcement of such regulations.




R of

CHAFTER RIT

Conclusion

There will be no end to the prevailing of American

ideas in tne Chinese press.




111

DI Y €
S SLaihin U el

1. Books:

Ball, J. Dyer =-- Things Chinese

Barnhart, Thomas F, -- ideekly Newspaper [lanagement

Bernays, Edward L. -- Crystallizing Public Opinion

Bleyer, Willard G. -- Main Currents in the History
of' American Journslism

Britton, Roswell S. -~ The Chinese Periodical Press

Dulles, Foster Rhea =-- China and America, the Story
of' Their felations since 1784

ioward, Harry Paxton -- American Hdole in Asia

Hyde, Grant . =-- Handbook for Newspaper Workers

Lasker, Bruno &
Roman, Agnes =-- Propaganda from China and Japan

Legge, James == The Chinese Classics
Lin Yutang -~ A History of the Press and Public
Opinion in China

Liu Cho-ming =-- A Brief Account on Newspaper Management
{(in Chinese)

lia Hsing-yeh -- On Freedom of' the Press (in Chiness)
icCamy, James L. =-- Government Publicity

Thayer, irank =-- Newspaper lianagement

Wang, Y., P. == The Rise of the Naiive Press in China
Woodhead, H. G. #We -- Adventures in Far Bastern

Journalism




2

Periodicals:

Amerasia, lew York

Asla, New York

China Handbook

China Weekly Review, Shanghail, China

China Year Rook

Chinese Journalism Quarterly, Nenking (in Chinese)

Editor & Publisher, New York

Journalism Quarterly, Winnespclis, Minn.

Literary'Digest, New York

Pacific Affairs, New York

Report of the Dean of the Graduste School of
Journalism of Columbia University on the
Chinese Post-Graduate School of Journalism

Shiunn Pao, Shanghai ( in Chinese)

Ta XKung Pao, Shanghal (in Chinesc)

“he Chungking Reporter, Chungking, China

The Chinese Year Book, Shanghai

112




T als Thesis for M

Approved by: ){@40//% ?fféo(&

ﬂ/o/@?ﬁ)«f d"/f' \]:70/&10&/(:‘)“&

Date: &;C:VM.. S LY
7 7






